fredag 29 januari 2010

Tema fredag: vad händer kan göra eller handens verk


När det gäller "vad händer kan göra eller handens verk", så tänker jag närmast på stickning. Här är lill-killens tröja. Sticka är kul, men i vinter har jag inte kommit till skott. Förra vintern gick stickorna på högvarv........I år har jag bara stickat torgvantar till mig själv. Perfekt att ha när man går ut i skogen (fast inte när det är så här kallt förstås).



Kika in hos Carina och var med.

Nu är fredagen här igen och denna helgen är det min jobbhelg. Det blir nog bra får vi hoppas även om det är mycket tjafsande just nu, om scheman, omorganisation mm.........Det är vid sådana tillfällen som jag är extra glad att jag bara jobbar 12,5 % eller vad det är. Ett annat sånt tillfälle är när barnen är sjuka. Nu blev det lite vardagssvammel mitt i allt....................jaja, ni får stå ut med det;-)



Trevlig helg!

12 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Hej!
Snygga hantverk Du gjort. Gillar dina torgvantar. Torgvantar stickade min mor till mig och mina två döttrar.

Skönt att skriva av sig vardagstjatet på jobbet.

Ha en bra fredag!
LottaM

Resa med Herbert sa...

Hej Anette!

Vad duktig du är som kan sticka så fina saker, jag har aldrig lyckats i det gebitet. I skolan var det en klasskamrat som stickade färdigt mina påbörjade verk, tänk vilken kompis, undrar ad hon gör nu?

Vilken underbar blomsterfägring du bjuder på i det efterkommande inslaget.

Jo du man behöver lite vardagssnack oxå. Själv har varit jag och är förkyld denna veckan, tur att jag blev sjuk efter intervjun i måndags, nä jag har inte fått något besked ännu ;-)

En go helg önskar jag dej och de dina.

Solvarma kramar från Irene

Anni sa...

Flätstickade torgvantar, det är snyggt det! Och praktiskt!

Marie sa...

Oj så fina saker du gjort! Duktig du är. Jag och stickor = livsfara ;-).

Gillar den fina fågelsången du bjuder på :-)

Mimmi sa...

Sådana vantar skulle jag behöva när jag är ute på mina foto promenader nu när det är så kallt :) bra tolkning :)

Cecilia Artista sa...

Så fin tröja du stickat åt sonen! Torgvantarna kanske kommer till användning när du fotar ute också!

sinneskatten sa...

Jag har fastnat i sticknings träsk just nu.
jag är lite av en periodare så nu är det stickningen.
Fina saker du gjort.

Wildhearts sa...

Vad duktig du är!

Misswhatsit sa...

Så fina saker du har stickat. Nu är det länge sedan jag stickade något. Kanske dags att prova.:)

Jah Hollis sa...

12,5 procent?! Menar du allvar, finns det sådana arbetsscheman?
Snyggt stickat för övrigt.

Petit Eyekiss sa...

Riktig "stickfia" ser du ut att vara.
Torgvantarna måste ju vara perfekta (som Mimmi sa) när man ska fota och det är kallt!
Gud , så skönt att slippa det där med scheman och allt annat tjafs, och nu kommer väl löneförhandlingar också snart.
Helgen blir väl lite ruschig med tanke på att det är först löningen efter jul!
Elisabeth

Mona sa...

Stickning var länge sen jag ägnade mig åt. Men det är kul och avkopplande. Jag gillar dina torgvantar. Önskar att dom var mina!