måndag 25 januari 2010

Måndagstema: längtan/lengsel



Mitt längtande bidrag blir lite vårblommor. För nu börjar man längta mer och mer efter våren. Januari och februari brukar vara väldigt jobbiga månader för mig, men än så länge har det gått riktigt bra. Det beror nog på den vackra, kalla och snörika vinter vi har fått. Mycket bättre än gråa, disiga och milda vintrar!

Just de här blommorna står i mitt mini-woodland, som jag planerar ska få växa lite i år. Om jag får någon som hjälper mig att gräva.....................för min rygg krånglar fortfarande.

Fler bilder finns det här. Jag har en känsla av att det kan blir en del vår och sommarbilder........

21 kommentarer:

christina sa...

Jag håller med dig, den vita vintern har hjälpt mig igenom januari och nu längtar jag efter mer ljus och så småningom vårblommorna!!

Lillebeth sa...

Kul då att nån gillar den här vintern. För mig är det bara för mycket. Här uppe alltså. Kram!

Tania sa...

Våren er hjertelig velkommen! Skjønner din lengsel og du har et herlig vårbilde:-)
Ha en god uke!

gittan sa...

Ja nu längtar man verkligen! Jag ska ta en tur inim Blomsterlandet idag och det lär nog bli både tulpaner och lite vårlökar i kruka. Kallt som sjutton men strålande sol har vi idag. Förbaskade rygg som inte ger med sig! / kram gittan

Linda sa...

Du har helt rett, nesten alla lengter after våren!!=) Jag med!!=) Ønskar dig en god vecka!!=)

Stine sa...

Mye vår og sommer, ja. Din blomst bringer løfter om lysere tider...

Husbilen Credo sa...

Jo det är en sommar längtan i din bild.
Hoppas Du blir bättre i din rygg annars har du ju tre starka killar som kan hjälpa dig.

Ha en bra måndag!
LottaM

Pialotta sa...

Samma tankar samma längtan.. så en underbar Sommar på det:-) Kram

Turid Holm Flaa sa...

Ja, jeg er enig at det er godt med ordentlig vinter som nå. Og når sola titter fram blir det jo rent idyllisk.

Håper ryggen til blir bedre og at du er klar for hagearbeid når våren kommer. Når jeg ser de fine blomstene, angrer jeg på at jeg ikke fikk plantet noen blomsterløk i høst. Men, men det kommer vel opp noe annet. Ønsker deg en god uke. Turid

Unknown sa...

Jeg lengter til det samme! Og vi går mot den tiden nå ;-)

Mona sa...

Jag håller med dig. Jag brukar avsky vintern, men det gör jag inte i år. Tycker det är skönt att vi för en gångs skulle fått snö och kyla i stället för de råkalla och grådassiga vintrarna vi brukar ha. Just nu är jag rätt nöjd. Gläder mig åt att ljuset återvänder, men skjuter - till min egen förvåning - gärna upp våren lite till.

JULIEK sa...

Javist blir det skønt med våren : )

Petunia sa...

Fuglesangen her inne hos deg, fikk meg virkelig til å lengte til våren og med bildene dine, så er det bare til å glede seg:)

Petunia sin lengsel

linsky sa...

Vinteren i år har vært bedre enn den pleier ja!
Men det er da deilig når våren kommer også. :)

Katarina sa...

Jag önskar att jag kunde slå med mitt trollspö och få lite av solen och värmen redan. Jag tycker att alla årstider har sin tjusning - men i år längtar jag efter en TIDIG (helst nu!!) VÅR, så Esters syskonbarn kan få komma ut utan att frysa:)

qehenne sa...

Fuglekvitter og bilder av blomster fikk meg i vårstemning. Nydelig!

Gunhild sa...

Eg lengtar òg etter vårblomster (og fuglesang då) :)

Ragnvi sa...

Morning! Ljuvliga vår...men nu ska det ju som sagt komma mer snö...
Lider med dig o din dåliga rygg, var försiktig!
Hoppas dina små bebisplantor får vara ifred för musen i år!
Kramen!
Ragnvi

haspet sa...

Visst längtar man. Men jag håller med dig om att den här vintern gått förhållandevis bra, jag tror till och med att jag gillar vintern. Men en och annan Kungsängslilja skulle inte skada nu.// Kram Peter

Lena/isklockan sa...

En bild som gör att man längtar ännu mer efter våren. Kungsängsliljor har jag satt några så det ska bli spännande. Kram

Melusine sa...

Jeg er enig; vinteren er nydelig og flott når snøen ligger over landskapet. Dessverre er det meldt regne her hos oss nå og da blir det slaps og is, ikke noe å lengte etter med andre ord. Da er det godt å vite at våren snart er i anmarsj :)