fredag 29 januari 2010

Blooming Friday / Blommig fredag!

När det gäller blommor så har jag en riktig favoritfärg ROSA. My favouritecolour for flowers is pink.
Hedvignejlika/Carnation.

Bonica är an av alla ljuvliga rosa rosor. Bonica one of many lovely pink roses.

 
Rosenskära Double Click Rose Bonbon. A pink variant of Cosmos bipinnatus "Double Click Rose Bonbon".
Fingerborgsblommor/Foxglove

Näva Ballerina/Geranium Ballerina

Vita blommor har jag också ganska många av . Här en rosenskära. I also have many white flower, here a variant of Cosmos bipinnatus
Lite lila och/eller blått ser fint ut ibland det rosa och vita. Här en Rhapsody in Blue.
Some plant in purple or blue looks nice with the pink and white. This is a Rhapsody in Blue.

Violkungsljus i "rätt färger"! Verbascum phoenicum in the "right colours".

På senare år har det smugit sin lite andra färger hos mig. En favorit är limegrön!
The last years som other colurs have sneaked into my garden. One favourit is limegreen!


En kombination i svart och gult! A combination in yellow and black.
(mini-Rhodendendron and violer)

Brunt! Chokladskära!/ Brown chocolate!

Jag har numera en rabatt som går i brunt och gult! /I also have a flower bed in brown and yellow.
Höstrudbeckia Cappuccino och Höstöga.

Daglilja/Daylily

Man börjar längta efter varmare tider eller hur?!
All these flowers makes you longing for warmer weather!

Titta in hos Katarina!

Trevlig helg! /Have a nice weekend!

15 kommentarer:

Lillebeth sa...

Så härliga blomsterbilder. Så jag längtar! Här är det bara vitäckligt. Faktiskt. Ha en skön helg, Anette! Kram!

gittan sa...

OM man längtar! Jag har igår och idag rensat/tittat på alla bilder i min dator och jisses vad man blev sugen på lite varmare väder!!!
Men dom där blekfisarna du kallade dom visst rosa, är det en sämre kvalitet av vackert rött? "lol" F-låt, jag kunde inte låta bli. Jag blir lite uttråkad och nojig av att gå här ensam hela dagarna utan någon att prata(tetas) med =) Fina bilder allihopa(även "blekfisarna") även om jag såklart gillade nedre halvan bäst. Ha en härlig dag / kram gittan

Luna sa...

Oh, I like your wonderful pictures too!!!
Have a nice Blooming Friday!
Smile...Luna

andré sa...

Ja, rosa är väl ändå blommornas bästa färg! (Oavsett vad Gittan tycker.) :-) Trevlig helg!

foto CHIP sa...

Jag tror din trädgård är helt otroligt underbar - jag gillar också rosa :)

Lena/isklockan sa...

Oj va´mycket fint du visar. Blir alldeles yr....:)Ballerina näva blir jag sugen på. Kram

malin72 sa...

åhhhhh vad jag längtar efter sommarne när jag ser allt du visade idag:)
kan det inte bli vår snart!!!!
Ha en fin helg kram

Ninne sa...

Hörrudu du!! får man lov o fresta på detta vis? Man kan ju bli sjuk för mindre!! Dessa läckra blommor, kan väl inte säga att en är vackrare än den andra. JAG vill HA
o så längtar man. dessutom den fina fågelsången. Oj oj oj
Hade de riktig bra trots snö o "skitväder"
Kram Ninne

Moa sa...

så mycket vackert du bjuder på denna fredag.. frestad att drömma vidare blir jag.. ha en skön helg.. Moa

Rosor och ruiner sa...

jag tror minsann du kör med lite trädgårdsporr idag med! Härliga bilder, man längta ännu mer! Trevlig helg!

NinaVästerplana sa...

Jisses vad fåglarna sjunger vackert hos dig.... Denna helgen ska dom räknas, det går bra på måndag också....
Blombilderna får mig o stå ut med vintern, tack för dom :-)
Ha´t himla gôrgôtt i helgen
Nina

Angel.Pearls sa...

Håller med dig -råsa blomster är verkligen läckra! Dina fingerborgsblommor blir mina favoriter bland dessa bilder. Ha en fin helg!//Eva

Katarina sa...

Hej Annette! Jag har suttit här en lång stund och bara njutit av dina ljuvliga blommor och lyssnat till fågelkvittret. Jag drömde mig nästan hela vägen till våren! Min cockerspaniel vaknade och ställde sig på bakbenen och ville ut - hon trodde nog också att våren hade kommit.
Ha en fortsatt skön helg!

Wickans värld sa...

Åhh, snart är vi där! Drömde faktiskt om fröer o plantor i natt!

Randi sa...

Vilka härliga bilder - precis vad man vill se just nu! Helt underbara färger! I helgen blev vi insnöade...igen. Bandvagnarna kör för fullt för att hjälpa gamla och sjuka. Idag hoppas jag att vägen är farbar igen!
Önskar dig en skön vecka!
Kram Randi