torsdag 26 november 2009

Torsdagsreflektion v 48

Som jag har längtat.............julvört med russin, det är gott det! Min favoritmacka är julvört med en skiva nykokt julskinka och en klick mimosasallad på och julmust att dricka. Det är standard när julskinkan är färdigkokt och lite avsvalnad....

Lite pyntande har jag gjort. Det är kul att få upp adventsljusstakarna i fönstrena. Ser så mysigt ut med en gång. Julklappar har jag redan förberett lite..........skickar efter rätt mycket på nätet och det är så skönt att slippa springa i affärer. Får räcka med att man jobbar i en typisk julklappsbutik!
Det är kul med jul och man tar det lite lagom.............allt behöver inte vara välstädat och välputsat. All mat behöver inte vara hemlagad. Det bli jul ändå! Det är bättre att man har lite ork kvar och kan sitta ner och spela spel eller bygga lego eller så......
Så stressa inte ihjäl er i jul utan gör den så där "lagom"!

Fler reflektioner finns det hos Carina.

4 kommentarer:

Moments of photography sa...

Så rätt så....men det är lätt att man far men i julhysterin.
Lite julmarknad gilar jag, då får man julkänsla.

Camilla (Rantis) sa...

Jadu, här blir det nästan inge julpyssel alls...
åker ju bort över jul och nyår, så jag ska till min familj i Umeå i helgen och fira "lilla-jul" med dem...
Skönt, då slipper jag stressa....
å jul-klappar har vi slutat med också, så inte ens de behöver jag ut å köa för!!!
men en stake i fönstret ska jag väl få upp.... *S*

Ha en bra torsdag!

sinneskatten sa...

Även om man försöker att ta det i sin egen takt så dras man omedvetet med.
Men stakarna ska upp till helgen så vi får lite ljus i allt det mörka.

Helena sa...

Det har blivit lite pynt här också i form av julgardiner och adventsljusstakar och -stjärnor. I helgen kommer tomtar och kransar fram, mysigt! :)