lördag 30 maj 2009

Musikfoto - mamma/mother

Säsongsavslutning och idag ska vi hylla MAMMA. Passar ju perfekt den här helgen med både morsdag och "mamma-galan". Låten jag har valt är en gammal favorit och italiensk som så många andra av mina favoriter.............

Vi är inte så noga med morsdag och farsdag i vår familj. Den enda av de fyra sönerna som det är lite "ordning" på när det gäller presenter är förstås lill-killen (som har ordning på det mesta för övrigt!). Här blir någon liten present och någon extra god fika och jag är nöjd med det. Min egen mamma vill aldrig ha något "det är bättre ni hjälper oss med XXXX" brukar hon säga.

Mamma i den här familjen blir gladast för något till eller från trädgården, som en sån här bukett till exempel...............

Fler musikaliska bidrag finns det här.

Nu önskar jag alla "musikfotare" en trevlig helg och en skön sommar!

6 kommentarer:

Tesa sa...

Hmmm...jag du...du blir så lagom glad när han kommer in med en bukett av de där vallmosarna du har väntat sååå länge på att de ska slå ut eller nåt sånt..hehe
Vi tar inte så allvarligt på Mors dag vi heller...det kryllar ju av mammor överallt..Jag är mamma, jag HAR en mamma, gubben har en mamma, Johanna är mamma, syrran är mamma, hennes gubbe har en mamma, brorsans fru är mamma och har en egen mamma...och så har vi gubbens syskon..det är ju samma med dom...
Lite svårt att styra upp firande av alla mammor tycker jag..
Ha en trevlig helg..och hoppas du får blommor som du har råd att bli av med ;0)

Marie sa...

Vilken fin musik du valt. Vi är inte heller så strikta med mors/fars dag. Vi tycker det är bättre att uppmärksamma varandra lite då och nu så där när hjärtat svämmar över av känslor istället för att göra det när man ska och alla förväntar sig det.

Anonym sa...

Jättevacker bukett. Och charmigt låtval. =)

Jag brukar inte heller vara så noga med mors dag. Jag brukar köpa en liten present. Mest för sakens skull.

Blev inte många timmars sovande inatt. Studenterna sjöng och skrålade till gamla schlagers tills väldigt sent inatt. Men dom städade efter sig.

Hoppas du får en superhärlig helg i det underbara vädret. Själv ska man jobba.

marie sa...

fin sommarbukett....

ormbunke sa...

Vilken härlig och passande musik du hittat. Jag gillar italienska fast jag inte kan något. Det är så mjukt på nåt sätt.
Var också inne på TB och tittade på din blogg. Är helt överens med dig om Aklejor. Ikväll är bjuden ut på en försenad födelsedagsmiddag av mina barn. Det är hemligt så jag vet inte vart. Gubben får följa med också.
Det blir väl Morsdagsfirande också skall jag tro. Allt i ett alltså. Kram Anita

Pialotta sa...

Vi fixar alltid bågot då det är både mors och fars dag här.. inget som är något mycket, men lite kaffe och tårta.. Inte alltid för alla har sitt och barnen är mammor och pappor själva nu.. Min lilla mamma fixar jag alltid något åt.. antingen tar vi med henne ut och äter/fikar på något naturligt ställe ute i det fina vädret eller blir det lite fika hos henne.. inga dyra presenter, inte alls.. bara det där med att komma ihåg att man har sin lilla mamma att tacka för så mycket..
Låten du valt är en passande låt och väldigt fin.. fotot till oxså:-) ha de fint kram på dig lilla mamma;-)