onsdag 27 augusti 2014

Onsdagstema: förändring

FÖRÄNDRING - ja den pågår ju hela tiden - på ett eller annat sätt! Jag väljer en bild från en av mina favoritstäder London - här pågår det en ständig förändring. Alltid ser man man en massa byggkranar. Mitt i bilden ser man The Monument, som ska se ut som det ljus som startade den stora branden i London år 1666. Det står på den platsen där branden startade (i ett bageri har jag för mig).
 
 
 
Här finns det fler bilder på temat.
 
Ha en fin vecka. Idag ser det ut att bli en solig dag hos mig - på tiden!!
 

11 kommentarer:

Violen sa...

Härlig bild som visar att förändringar pågår i storstaden! Så många lyftkranar det går åt för att bygga nytt!
Ha en skön dag!

Monica o Jacob sa...

Läcker bild, ja det byggs överallt brukar vara inne i Stockholm tidigt i helgerna och alltid är det något nytt.
Vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt.
Fin header, ha en bra dag

Scaniatjejen sa...

Ja där var det verkligen mycket förändring på gång, bilden passar perfekt till temat!=)

Lottisen sa...

Härlig bild! London är verkligen en stad i förändring, länge sedan jag var där säkert mycket som har ändrats!

lavendia sa...

Det syns att det är grejer på gång. Vid Trafalgar Square (tror jag) står det en gunghäst i gul. Jag tror något land skänkt utsmyckningen, men jag förstod inte varför. Vet du! Trevlig helg!

Anonym sa...

Beskrivand och fin bild! Ibland märker man inte alla förändringar förrän man ser gamla foton och inser att det faktiskt har hänt en hel del! Även med ens eget ansikte!

Anonym sa...

London, en gång även min favoritstad. Mellan 1989 och 1995 var jag där 5 ggr. Nu har jag inte varit där på snart 20 år, kan inte längre kalla det min favoritstad, förändringarna har ju gjort så jag inte känner staden längre. Hoppas dock att ha möjlighet att åka dit och uppleva allt det nya inom några år :-)

Eva Trillian sa...

Stora städer blir ju aldrig färdiga - alltid i förändring ... på gott och ont!
Bra bild till temat :) Väldigt många lyftkranar (?) i en och samma bild!

Semester & Mat sa...

Kan nästan tycka att det ser skrämmande ut i vissa städer, när det byggs som det gör.
FIn bild!

anemonen sa...

Tätt tätt står byggnaderna i denna stora stad. Jag hoppas den är bättre nu än som min far en gång uttryckte det. Det är den skitigaste stad jag någonsin besökt och många är städerna jag besökt. Inger åk inte dit. Jag får nog ta och besöka den trots allt. Jo många är astmatikerna där så helt fel hade han nog inte. Till saken hör att han var där på 40 talet. Numera är man mer miljömedveten även i andra länder och säkert även där. Ett finfint foto av staden bjuder du på och det gillar jag.

betty-NZ sa...

City skylines are ever-changing with building and demolishing. Perfect photo.