tisdag 4 mars 2014

Mossigt....

Fick med mig kameran ut på hundpromenaden! Mossa och sten är det gott om i "min" skog och det gillar jag. Försöker att man mossa och sten i trädgården också och här rensas minsann ingen mossa bort från gräsmattan - om jag får bestämma!
 

 
Stubbar är ju också fint - ibland är de täckta av mossa och ibland av svampar. Gemensamt för alla stubbar är att man kan kliva upp på dom och få en godisbit - om man är hund alltså!

 
Här kan man snacka om naturkrafter........tänk vad det där trädet har kämpat för att få växa just här!
 
Våren har kommit av sig lite eller egentligen inte, men solen har kommit av sig...........det är bara grått, grått, men fåglarna kvittrar och blommorna börjar kika fram så det finns hopp! Fast visst skulle det vara härligt med en riktigt solig vårdag:)
 
 

5 kommentarer:

Annika sa...

Jag tycker också om mossiga stenar! I gräsmattan får det också vara ifred för mig - grönt och skönt att gå på!

Jasså din vovve hittar också en massa godisstenar i skogen! :D

Idag hörde jag koltrasten! Underbart!
Ha det gott!
Annika

lavendia sa...

Mossa är fint, men i rabatterna vill jag inte ha den ändå. Men som du visar på bilderna är det helt som det ska.

Rost och rädisor sa...

Det är fint med mossa och på vintern är den ju så grön. När vårens första strålar tittar fram så småningom blir den nästan självlysande. Ett naturens under!

Allt gott
/Anette

Menageriet sa...

Tack för tipset om vallmofröna! Ska testa det längre fram i vår. Visst är det fint med mossa! Trädrötterna ser precis ut som om någon sitter med benen i kors på stenen. Att trädet kan stå kvar efter alla stormar?
Skulle ju passa på att gräva land nu innan det torkar upp, men det är ju så grinigt ute när inte solen är framme. Fast jag kan ju jobba mig varm, förstås? ;)
Ha en fin helg och pussa på "vakthundarna" åt mig! :)

Susie på Stjärnarve... sa...

Äntligen kom jag in och kan kommentera! Har haft problem i timmar.....
Naturen är helt klart den allra bästa konstnären!
Har dina hundar fått några fästingar? Santos fick två stycken idag samtidigt, fast dom hann aldrig bita sig fast som tur var!!