söndag 5 september 2010

Fototriss: Plastic Fantastic

För några veckor sedan gjorde jag ett inlägg här i Fototriss (R-trissen) där jag hade mitt rivjärn med på bilderna .......det skulle jag nog inte ha haft! För ojojoj, vilket liv det har blivit i köket efter det..............För det första så blev "fröken Rivjärn" lite märkvärdig och krävde en egen låda..............sen fanns det ju vissa andra som blev sura och arbetsvägrade. Så för husfriden skull och hygienens bästa så är det bäst att detta föremål får bli min bidrag till Plastic Fantastic...

Får jag presentera "herr Diskborste". En väldigt användbar herre.........

...när han inte arbetsvägrar alltså.


Eftersom han är i min favoritfärg så tycker han faktiskt att han ska synas mer i bloggvärlden............jaja, vi får väl se hur det blir med den saken.

Om någon undrar så är bilderna "nattfärska" även denna gång;-)

Fler plastiga bilder finns hos Helena.

31 kommentarer:

Anonym sa...

Snabbt jobbat. Hälsa herrn att han inte sköter sig blir han utbytt ...

Princexswe sa...

Snygg triss. Läckert fotat. Häftig effekt på första bilden.

@Receptomaten sa...

Haha, trivs bäst i köket - det är trissar jag gillar :))

Lena/isklockan sa...

Snygg ...han är Herr Diskborste. Kram

B i r g i t t a sa...

tom en diskborste kan bli fin :)

http://foto.rudenius.se/post/2010/09/05/Fototriss-e28093-PlasticFantastic.aspx

Jah Hollis sa...

En herre med en stor arbetsuppgift, onekligen. Och tänkt så mycket plast vi är omgivna av i våra hem.

sinneskatten sa...

Här hos oss vid stugan finns det en rosa variant som används mycket flitigt.
Härligt kreativt tänkt Anette.

Pumita sa...

Hihi, tyvärr måste jag säga att hos mig är det oftast handhavarfel om resultatet inte blir vad man önskar... eller om det inte blir ngt resultat alls. ;) Vad jag inte förstår är varför de blir "platta i mitten" så fort. Är jag för hårdhänt, kanske, eller är det kvaliteten som är dålig.

Monica o Jacob sa...

Snyggt att få diskborsten att se ut som en blomma på bild ett;-)

Gammelsmurfen sa...

Ett plastföremål som kan vara svårt att byta ut mot annat material

Anna tassar in.. sa...

Jaaa himmel hur många sådana finns det i världen..det går nog inte att räkna ens..första bilden är verkligen rena konstverket..härligt....

Nina Sommar sa...

Snygg triss med användbar hjälpreda. Första bilden är riktigt bra.

ormbunke sa...

Ja, nu gäller det att hålla igång med alla köksredskapen. Ingen diskkriminering här inte. Snygtt och kul idé. Kram Anita

Susie på Stjärnarve... sa...

Han påminner lite om en del jag har i köket. Alltså såna där "gubbar" som är mycket bra att ha!

Britt sa...

Det var bra skrivet//Britt

Ingalill sa...

Snyggt fotat, gillar verkligen den första bilden :)

Trebarnsmamman sa...

Hihi, ja hur skulle man klara sig utan diskborsten...och du snygg triss!

Maria sa...

Tänk så häftig en diskborse kan bli. Snyggt fotat.
Är bara inne för att önska en trevlig helg. Har tänkt att ha en blogg fri helg:)
Ha det bäst!/Maria

Monica sa...

Snyggt! Gillar den första speciellt.

cissi sa...

Inte visste jag att "herr diskborste" kunde bli så där snygg! ;)

Pockethexan sa...

Visst är det en herre som inte får komma till tals så ofta, men det kanske du ändrar på nu så att det blir ett stående inlägg hos dig vad herr diskborste har att säga om världen?!

Fast jag gillar ju hans danska väninna bättre som jag har vuxit upp med, har du träffat på henne, hon den runda med "volang" alltså att det är ett runt borsthuvud med stråna rätt ut åt sidorna?
Jag har bara lyckats hitta henne på Jyskbäddlager men annars brukar jag köpa på ett lager när jag besöker släkten i Dk för jag tycker det är bättre "gnugg" i henne än i din herre...

Kramis!
<;D

Della sa...

En mycket snygg herre, det där.

Rosor och Pioner sa...

Ja tänk så användbar han är...och snygg.
Härlig triss

Misswhatsit sa...

Snyggt fotat! Tänk att man kan tycka diskborsten är snygg.:) Bra gjort!

Gunilla sa...

De var en fin herre. Grön och grann.

Mycket användbar och foglig.

Ha det gott
Kramen/Gunilla

ViDu sa...

Hoppas att snygga herr diskborste är nöjd nu när han figurerar på nätet. Rolig triss.

Anonym sa...

Tänk att en diskborste kan bídra till ett så roligt inlägg...Ler.
Hoppas han är av god kvalité, annars får du byta ut honom. Mister man en så finns det tusen åter:)

Jane sa...

Han var bra på att posera i alla fall ;)
Kul triss!

Anneli - A'la Foto sa...

Denna trisstolkning gillar jag massor! Min favorit blir den första...riktigt snygg vinkel!

Ha en fin kväll!

Monkan sa...

Haha, det var en kul historia som gjorde din triss kul och intressant! :-)

Karoleen sa...

En älskad hjälpreda i köket det där, något som man måste ha, hoppas det inte blir några knasfasoner denna gång =) Kul historia =)