torsdag 23 september 2010

En torsdag i september.

En alldeles vanlig dag och inte mycket att orda om egentligen.  Skjutsade maken i morse. Han ska till Tyskland på lastbilsmässa. Ja, jag skjutsade honom förstås inte till Tyskland utan till samlingsplatsen för bussresan;-)
Det blir mer och mer höstlikt ute. Igår morse var de så nära till frosten, men ännu har vi klarat oss. Men det närmar sig det känner man.........

Det känns rätt okey med höst ändå. Jag har väl blivit äldre och klokare och lärt mig uppskatta alla årstider. Ja, inte riktigt vintern förstås. Det kanske kommer efter 50....
Idag har jag en sån där känsla i magen.............en sån där känsla om att något inte stämmer eller att något skall hända eller att man har glömt nåt.............känner ni igen den känslan?

Ibland har man "den" fast det händer väl inget ändå vad jag kan minnas! Det kan ju vara så enkelt att jag har glömt nåt som jag skulle ha gjort eller så...................vi får väl se.........


Älsklingen är som sagt i Tyskland till söndag. Det är inte kul när han är bort över helgen. Veckorna är jag ju så van att han borta, men helgen............nej, det är tråkigt! Jag jobbar en sväng på söndag och i oktober jobbar jag alla helger utom en. Det fattas som vanligt folk. Det är ju inte så kul att jobba helger egentligen, men det är bra betalt och novemberlönen blir ju bra! Det är ju snart jul.......

Nu ska jag ta en kopp kaffe och lite vaniljbrioche. Sen är det dags att tänka på middagen. Idag blir det fiskburgare. Det är riktigt gott bara man kryddar smeten ordentligt. Annars är jag ingen fiskälskare..............Känner bara att man måste äta det ibland! För omväxlings skull och för det nyttiga i fisken!!

Ha en bra kväll!

5 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Nu är du där och pratar om jul igen...*ler*
Ja, det är lite trist att va ensam, min är ju borta i veckorna o det är väl rätt ok, fast han själv tycker det är pest att veckopendla, men när inga jobb finns så...
Ha det gott i höstmörkret!

Gela sa...

Jag har också förlikat mig med att det är höst nu. Sitter tom och virkar en ´picatcho´mössa åt sonen. Stavade säkert fel... Åtminstone försöker virka den första mössan ratade han men minstingen ville ha den.,.. ja ja hoppas att du får en riktigt fin kväll/Gela

Wickans värld sa...

Jag är också gräsänka, men bara för i natt! Men maken åker bort några dagar i oktober o då tänker jag åka till Stockholm (ja egentligen Norrtälje!)
Här är träden gula, men ännu ingen ordentlig frost, tack o lov!
Har varit på kurs idag o då blev det vegetariskt för mig!

NinaVästerplana sa...

Jag jobbade inatt så det var riktigt skönt o kunna greja i trädgården hela dan sen ;-)
Ha´t himla gôrgôtt i ensamheten
Nina

Mimi sa...

Tack för grattis i efterskott:). Jag är också på Ängesö ensam, men ibland är det riktigt rofyllt. /Hälsn Mimi