måndag 30 augusti 2010

Äntligen en solig dag.....eller åtminstone regnfri!

Ja, det är väl ett typiskt "i-landsgnäll" att gnälla över regnet när man ser hur de har det i Pakistan. Men så är det väl och jag lever ju här och här har det regnat massor. Till och med så mycket att hundarna har fått en egen damm precis utanför trädgården. Ja, vissa skulle kanske kalla det för en pöl förstås:-)
Vi har mest hållt oss på vanliga grusvägar de senaste dagarna för pga av allt regn så är stigarna som små bäckar.


Idag gick vi förbi "vår" hage.........ännu är det inte fritt fram för oss för hästarna är kvar.  Just den här lille pållen verkar väldigt söt och rar för den kommer fram till staketet när man går förbi. Så jag satte hundarna på stigen och så satt de och tittade en stund .  Men vi längtar tills hästarna är borta från hagen för det är härligt att gå där med hundarna!


Äntligen börjar "blomman för dagen" blomma. Den är ju väldigt söt, men den blommar lite för sent för mig. Nästa år ska jag ha någon mer tidigblommande slingerväxt tror jag.


En liten humla som njuter på solrosen. Solrosorna i trädgården har som vanligt snälla fåglar sått åt mig. Det är alltid spännande att se var de dyker upp!

Visst börjar det bli höst på riktigt nu. I går morse hade vi bara +2..........det var riktigt kallt! Man är inte riktigt redo för hösten ännu tycker jag. Hoppas på en solig och varm september!

Ha det så gott alla bloggvänner!

8 kommentarer:

mammi sa...

Tack för din kommentar. Vi har en hel "radda" med nyponrosor längs den ena väggen också, men är säkert lämplig som häck för hundar. De har ju "små taggar" som inte är så trevliga. I morgon skall jag börja på en ny rabatt!!!
Kram Marianne

annette sa...

Ni verkar ha haft betydligt sämre väder än vi haft den senaste tiden, igår var det väl lite så där med en del regnskurar, men i lördags var det en underbar dag, bara lite regn framåt kvällen.
Och idag är det återigen en kanondag, jag trodde blomman för dagen var en väldigt tidig blomma, men nu har jag lärt att så är det inte. Vacker är den i alla fall!

Ha en bra vecka!

Kram

Handarbete/Pyssel sa...

Ja, det var tråkigt att du inte kunde vara med på bloggträffen. Hade varit så kul att träffa dig igen!!
Jodå, vi tog oss hem. Det var några mil längre norröver som det var värst och helt avstängt med både bil (E45) och tåg.

Ja, nu är det hösten!
Inte mig emot. Jag "vaknar" liksom till nu... Hög och klar luft, vackra färger och mys i varma kläder - lager på lager och stickat - och inne blir det brasor och levande ljus!
Men det får ju gärna vara sol och fint !!!

Ha det gott!
Kram!

Ninne sa...

Har också en mörkblå Blomman för dag. har blommat i 14 dag, men just nu är det riktigt m¨nga o nu är det lite för kallt o sitta där ute o njuta? Gubben tycker de skräpar ner o det märker jag nu att de vissna blommorna ligger i massor under. Din var verkligen söt i färgen.
Tänk att åtminstone vovvarna har nytta av regnpölarna. De ser ut att trivas gott där, o snart kan de rasa runt i hagen-kanske- för numera går hästarna ute året om med ett riktigt krypin i en hörna. Hoppas att de inte har DIN hage som vinterhage!!
Vi får tro att det blir lite mer sol denna vecka- fast visst är det kallt om näsan
Kram Ninne

gittan sa...

Regnet är man då verkligen trött på! Jag hoppas vi får den första regnfria dagen på länge idag =) Jag behöver en dag i trädgården för att få rensat både där och i "knoppen". Så sent din blomman för dagen börjar blomma! Mina (har iofs inga i år) brukar blomma hela sommaren lång... sår du kanske dem sent? Hoppa du får ännu en skön torrvädersdag idag / Kram gittan

anemonen sa...

Klart man får gnälla över vädret ibland. Här var det skyfall i lördags. Något så häftigt har inte förekommit här sedan på 30 talet så tala om regn, men efter någon timme var det över och sedan har det varit fin fint väder. Tack för de fina bilderna du visar. Ha en fin vecka.

Ölandsvindar sa...

Kul att du besökte vår vackra norra udde.Nej jag var nog inte där: Många turister = inga fåglar, så jag letade nog med min kamera på annat håll. Visst är det trist med blommor som inte kommer igång förrän i sista sekunden. Det blir liksom bortkastat arbete då.
Kram
Kerstin

Maria Thorbjörnsson sa...

Samma här..väntar också på att hästarna ska flytta från hagen utmed Nissan..där finns dom goda björnbären..ha det Maria