torsdag 21 januari 2010

Någon som orkar med lite mer vinterbilder?

Jag fick ju en ny mobil av maken i julklapp. En med en hyfsad kamera! Ifall man träffar på någon älg eller så på hundpromenaden. Det har jag ju inte gjort (som tur är!), men jag har testat lite att ta kort och dom blir ju riktigt bra.

Det var så vackert när solen tittade fram.
Närbild på "rimfrostig snö".

Här försvinner det tillfälliga dagiset (eller förskolan som en del tycker det ska heta!). Det kom moduler och har använts ett år innan det riktiga dagiset stod färdigt. Det är ju rätt fantastiskt faktiskt! Har sett på det nya området där de bygger att det kommer hus som är färdigtapetserade från fabrik också..................ja, vad ska man hitta på härnäst?


En vacker gammal lada vid Hakarps säteri. Vi har fått ännu mer snö inatt och det är lite jobbigt att gå i skogen, men får pulsa lite och fötterna "far omkring".


Nog måste man vara nöjd med kameran på mobilen och JA man kan ringa med den också!
Ha en fin torsdag!


8 kommentarer:

Moments of photography sa...

Vilka bra bilder din telefon tar!! Tur den går att ringa med också;)

Ja man blir trött på alla snö och vinterbilder man tar, men bara på sina egna tycker jag, det är skoj att se andras vinter och snöbilder.

Så jag orkar minsann se fler om du vill visa det!!

Ha en skön dag.

Husbilen Credo sa...

Bilderna är ju toppen så bra med många funktioner. Själv har jag en gammal telefon, jo det finns kamera i den oxå men har väl tagit så många foton med den.

Så länge vinterbilderna är på foto så är det okay, vill att det snarast går mot våren.
Ha de gott!

Knatten sa...

Ja där ska du nog vara nöjd med din mobil. Jättebra bilder. Min tar så dåliga bilder så det är inte ens lönt att leta fram funktionen. /Knatten

Photos by Storm sa...

Absolut bra bilder med din mobil. Vi har också fått lite snö och jag har varit ute och plumsat i 1 dm snö ca 2 km. Jag blev totalt slut. Men vi får bra träning eller hur?/Lis

Lena/isklockan sa...

Jätte bra bilder. Och jag orkar med många fler :) Kram

NinaVästerplana sa...

Hur många pixlar har den???? Tar ju riktigt bra bilder!
Min tar mest när den ligger i fickan o sparar automatiskt så jag hittar en massa svarta kort ;-)
Men efter att jag har tappat den i golvet en massa gånger är skärmen randig o bluetooth-funktionen trasig så det får nog bli en ny snart.....
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Rosor och ruiner sa...

Vad fiffigt, att man kan ringa med den också...=) men du det blev riktigt bra bilder, kul! Jag behvöer verkligen en ny mobil, min är 7 år gammal och sliten verkligen, men jag orkar inte riktigt ta tag i det där, "jobbigt" att behöva lära sig en ny..*ler*

foto CHIP sa...

Vackra och riktigt vintriga bilder :)
brrr så kallt :)