tisdag 13 oktober 2009

Vad hände här då........

Är det nån som tycker att jag brukar gnälla om att hösten är här?? Det är inget mot vad jag brukar gnälla om vintern...........så här så det ut för en stund sedan hos mig i Småland................................*gnäll, gnäll*

Men det blev ju ljust och fint med en gång. Gäller att hitta alla ljusglimtar!
Nu var det ju blöt snö så jag har gott hopp om att det försvinner under dagen.

Så får vi hoppas att alla tar det lugnt på vägarna...................för härnere är det nog ingen som har bytt till vinterdäck!


Gissa spåren? Man måste ju gå ut på "morronpinken"...............sen är det ju perfekt att lägga sig och sova lite till - i mammas säng!




7 kommentarer:

Bea sa...

Men, huuuu...vilket väder ni har! Det måtte dröja ett tag ännu innan snön når oss, men tyvärr, det är fråga om när, hos mig med :(
Hoppas vinterdäcken är på!!
Ha det gott trots allt! /Bea

gittan sa...

Ööööhhhh.... jag som "gnällde" över att vi fått frost i natt! Hoppas det försvinne rlika fort som det kom / kram gittan

ylvahi sa...

Men oj vad ljust och fint det blev. Det är väl enda fördelen. Usch det är kallt och ruggigt nu lika bra att mysa inne. Ha det bra Ylva

Lilla My sa...

Har ni gått och fått snö! Här har vi inte ännu fått nåt sånt och jag hoppas der räcker länge förrän vi får hit eländet :)
men som du säger det blir ljust ohc fint :)
Kram Lotta

Moments of photography sa...

Jisses alltså!! Man lever ju fortfarande kvar i sommaren och så dyker snön upp då man minst anar det....
Strålande sol har vi just nu här nere i Skåneland idag. Men har varit precis på nollan i natt.
Ha en skön dag!

Hedwig sa...

Jag fick också direktrapport nyss om snön nere på småländska höglandet. SMHI hade tydligen missat varna för det dessutom. Int bra.

Gunilla sa...

Hoppas att det dröjer innan vi får snö. Vi har soligt men blåsigt idag och det ligger runt noll.
Om det kommer snö här hoppas jag att det ligger kvar för det känns varmare då och ljusare. Tjälen hinner inte gå så långt ner i jorden. Men som brukligt de senaste åren så får vi ingen snö förrän i december. Det är trist.Det blir så isigt.

Skynda dig ut och gör snöbollar så att vi får se.

Ha det gott
Gunilla