tisdag 5 maj 2009

Premiär................

för bilder från den nya kameran! En Olympus FE-370, liten och smidig. Lite trixigt är det innan man vänjer sig med det nya, men jag tror det blir bra. Det fanns både Makro och Supermakro-inställning och en massa andra inställningar, som jag inte hade på den andra. Men tänk vad det är bra med digitalkamera, bara att testa och "deleta".
Här kommer en liten närbild på Ester.

och här är en betydligt mindre kompis!
Andra. lite mer ondskefulla kompisar, såg jag i skogen idag. Mördagsniglar. Sex stycken trampade jag ihjäl. Jag hade gummistövlar................usch, dessa hemskingar vill jag inte ha in i trädgården!


7 kommentarer:

Ulrica sa...

Vad kul med en ny kamera! Och en underbar bild på Ester, men det ser verkligen ut som hon undrar: "Vad gör matte?".

Mördarsniglar är ett gissel.... ingen gillar dem.

annette sa...

Du, det blev ju jättebra premiärbilder, verkligen snygg bild på Ester, ser så mysig ut, mördarsniglar så nära, finns det inget att göra så dom satnnar utanför Din tomtgräns??

Ha en skön kväll!

Kram //annette

anemonen sa...

Kul bild på vovven, och grattis till nya kameran.

annalarssonphotography sa...

Vilken underbart skön bild på Ester!! :)

Härligt med ny kamera förstår jag?

Mördarsniglar.. usch.. :(
Jag undrar också om det inte finns något säkert sätt att få ut dessa ur trädgården eller något som gör att de inte vill komma in?
Och då menar jag givetvis INTE en skylt ;)

Sov gott vännen!
Kram Anna

Ninni sa...

Grattis till nya kameran! Vad kul! Fin skärpa på Ester men jag tror att hon är sötare än vad bilden visar:)
Ormar finns här, tom farliga sådana men vi har bara sett en liten ihjälkörd stackare, tack och lov! Men man vandrar ju inte runt på såna marker där de finns heller, vi håller oss mest utanför skogar och vildmarker. Ödlor finns i mängder och dem gillar jag inte heller.
Må så gott!
Kram Ninni

Photos by Storm sa...

Så kul med ny kamera. Ja det tar ett tag att lära känna men visst är det roligt. Jag säger som du, mördarsniglar - usch. Närbilden på skäggiga tjejen blev bra. Ha det bra/Lis

gittan sa...

Grattis till nyförvävet! Usch för mördarsniglar. Du får kanta tomtgränsen med sand, det borde dom ju inte vilja krypa över. Nä, ärligt talat hur fasen gör man för att INTE få in dem i trädgården när de finns så nära? Jag har ännu inga, men det är väl bara en tidsfråga även här. Ha en bra dag / gittan

(nu tycker jag det räcker med regnandet)