lördag 8 november 2014

Trädgårdsfärger: mossgrön

Mossgrön - det var svårt.........men mossa kan ju ha många gröna nyanser....
 
 
Här är det bara en massa "mossgröna" blad tidigt på våren, sen exploderar det i andra färger.

 
 
Hosta-blad finns ju också i en massa "mossgröna" nyanser........



Men det finaste mossgröna är väl ändå originalet - mossan! Här har jag lånat lite bilder från skogen, men "extraträdgård"! Mossa tycker jag är så fint, till och med i gräsmattan och jag älskar mossiga stenar i trädgården, fast jag upptäckte att jag inte har fotat dom......

 
Hos Charlotta finns det fler bilder.



4 kommentarer:

lavendia sa...

Det är konstigt att man inte tar bilder på mossa, gräs och liknande. Dina mossbilder är ju väldigt fina, liksom de övriga.

ulla laiho sa...

Härliga mossgröna bilder! Om man går riktigt nära mossan kan man se oändligt många fler färger än grönt. Det är ett intressant fotoområde, som man borde ägna lite mer uppmärksamhet åt.

Anonym sa...

Fina mossgröna bilder och vacker mossa!

Maribel sa...

Underbara mossiga stenar. Ha det gott!