fredag 14 februari 2014

Blommig fredag: Rött och rosa

"Rött och rosa" är dagens tema. När det gäller kläder använder jag nästan aldrig någon av dessa färger, jag har en röd jacka, det är allt. I trädgården är det en annan sak och i dag väljer jag att visa det i "vallmoform"
 


Fler färgsprakande bilder finns hos Helena, Bland rosor och bladlöss.

Hos oss är det sista dagen på sportlovet och idag väntar en dag i skidbacken. Det är några år sen sist, men det ska nog gå bra...........sen får man väl se hur det känns i kroppen i morgon, men det är en annan historia ;)
 
Ha en fin helg!

23 kommentarer:

Anette i Torsåker sa...

Underbara variationer på vallmo. I sommar blir det en extra satsning på ett miniatyrvallmofält här hemma.
Sportlovet dröjer ännu en vecka.
/Anette

Annika sa...

Vilka underbara vallmo! Färger från ljusaste rosa till rödaste rött! Vallmo saknas hos mig, det måste fixas!
Ha det gott!
Annika

Unknown sa...

Nydelige valmuer! Det er en plante jeg kunne tenke meg å ha flere av.

trädgårdsdrömmar sa...

Fina Vallmon.Lycka till i skidbacken.

Eva Linnea sa...

Fantastiska vallmon som nästan kan se ut hur som helst. Härligt!
En kärleksfull helg önskar Eva Linnea

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Vallmon är det perfekta beviset på att rött och rosa är läckert ihop. Ett riktigt värmande, somrigt kollage :-)


Önskar dig en fin fredag! Kram, Carina

lavendia sa...

Fint kollage på många fina blommor. Som sagt - i naturen passar alla färger ihop.

Meta sa...

Vallmo är ju bara så underbara och flyktiga.
Ha en fin alla hjärtansdag
Kram Meta

Anita sa...

Anade att jag skulle hitta en bukett av dina fantastiska vallmon hos dig idag. Som vanligt blir jag alldeles hänförd av hur många sorter det finns och hur vackra dom är.

Önskar dig en fin helg!

Kram Anita

Gunilla sa...

Vilka fantastiskt fina vallmon.
Din header passar också in i temat.

Trevlig Helg

reneesfotoblogg sa...

Vallmobilder som väcker habegäret!

Inger Marie sa...

Vakker collage !
Valmuer er en stor favoritt:)
God helg:)

Sabelhagens Olivlund sa...

Så många fina vallmo!
Kram på Alla hjärtans dag
Maria

Marit sa...

Så mange vakre valmuer du har!

God helg!

Mandelhjärta sa...

Vilka färgbomber! Härligt! :)
Trevlig helg!

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Mer än färglatt! om man kan säga så?
Härliga vallmobilder.
Trevlig helg!

Ingmarie We sa...

Så vackert vallmocollage! Tänk så många olika vallmo det finns. Ha det skönt i helgen.

Veronica sa...

Åhh! vilka vackra vallmor du visar!

Jag "upptäckte" dem i somras när jag satte en lila vallmo som kommer ifrån Claus Dalby. Så vacker!

I år ska jag så ett antal olika som jag har tänkt att sätta ut i mina perennrabatter för att lixom knyta ihop det.....

Och nu blev jag än mer inspirerad :)

Ha en skön helg!

Berit sa...

Vilka underbara variationer på vallmon, både i färg och mönster.
Ha en underbar helg!!

Ninnis sa...

Underbara bilder....=)

Kram Ninni

Maribel sa...

Underbara Vallmo.

Fagertunhagen sa...

Så mange vakre valmuer!
Jeg lengter etter sommeren når jeg ser disse :)

Hélena sa...

Vallmo är ju så vackra! Helt ljuvliga bilder!
Kram Hélena