torsdag 9 februari 2012

Tema fredag: liv

Liv.........jo, nog finns det liv i tanten ännu, fast jag brukar säga att i januari och februari så lever jag inte - jag bara överlever.......


Dessa månader vill jag helst vara nästan osynlig............


eller kura i hop mig och mysa med mina närmaste.........


......och när jag väl går ut så smyger jag mig sakta omkring i mitt skal..........av kläder så jag inte fryser!

Men snart ni.........då är det mars och då lever jag upp igen!

Kika på mer bilder här.

13 kommentarer:

Anni sa...

Ett stilla liv just nu, med andra ord. Tänk om man kunde gå i ide?

Skaparglädje sa...

Men det är också ett liv. Varför ska man vara aktiv hela tiden?!

Leena sa...

Den behövs nog också, denna vila mellan de mer hektiska perioderna. Fast det är klart, våren är välkommen!
Leena

Pysselfarmor sa...

Så härligt tolkat av dig med fyndiga bilder till din text. Själv påverkas jag bara när det är för långa perioder av grått-slask-blask-regnblandad snö. Det tycker jag är trist. Litet snö och "lagom" kallt ska det vara...snön lyser upp det trista.

Linnea sa...

Kan hålla med dig! Januari/februari då överlever man bara. Men ljuset är på väg. Härlig fågelsång och fina bilder!

llhertz sa...

jag är inte heller överförtjust i den här tiden. Och som du illustrerar man får bita ihop och längta mot ljus och värme.

Cecilia Artista sa...

Jag förstår mycket väl hur du känner dig! Men snart kommer ju den härliga våren. Så framtiden är ljus!
Ha en skön helg!

Pialotta sa...

Samma filosofi som jag tänker.. Än finns det hopp om Liv ;) Kul inslag med bilderna :) Trevlig helg :)

Erik Semlan sa...

Hi hi, gillar vad du skriver, om att du bara överlever just nu. ;-)
Jag känner på samma sätt.
Går runt och småfryser...
Jag behöver hämta en tröja. ;-)
Nåja, visst finns det liv. Även om det kanske är lite svårt att se på dina bilder, he he.
Klurigt tolkat. :-)

sinneskatten sa...

Tycker nog att det finns liv i "tanten" nu med!
Fina bilder.

anemonen sa...

Då är du som jag. Jag går i ide:-) Bra och fint val på temat.

Pumita sa...

Oj, vad jag känner igen mig i din beskrivning. Perfekt tolkning!

Jah Hollis sa...

Bra tolkning. :-)