söndag 13 mars 2011

Nu har jag bestämt mig............

för att det är VÅR! Titta vad jag hittade i rabatten som just blivit snöfri - snödroppar:-)

I går började jag dessutom plantera och sätta ut penséer i krukor och lådor. Jag behöver väl knappast säga att jag är först på gatan - som vanligt! Det har regnat i natt så nu är det nog bara snö på halva trädgården. Det tar sig! Tror jag ska gå ut och rensa upp lite i de rabatter som är snöfria. Kanske hittar man någon mer liten vårlök på väg upp?!

 


Igår var det en stor dag. Lill-killen spelade handboll (som vanligt) och han gjorde 5(!!) mål. Gissa om han var lycklig. Tror nog knappt det har synts någon lyckligare målgörare nånsin i Idrottshuset;-D

Ha en fin söndag!


14 kommentarer:

Bea sa...

Underbart med de allra första i rabatten!! Även Pensé spannen... längtar!
Ha en fin dag! /Bea

AnnA sa...

Hej du!
Ja, jag fortsätter att fylla min veranda med blomster. Två planteringar med ranunklar, pärlhyacint och penséer blev färdiga i går - mer att plantera idag.
Härligt med vårkänning!
Ha en skön söndag!
Kramen!
AnnA

Susie på Stjärnarve... sa...

Härligt att våren har kommit till dig, här väntar jag fortfarande - men den är på gång!
Hela 5 mål, helt otroligt. Vad ska det bli av denna målspottare i framtiden månne!?

Lena/isklockan sa...

Vad härligt det låter att det har kommit så långt på väg hos dig. Här hos mig tar det nog ett bra tag till.
Det är kul när det går så bra för barnen när de häller på med nån idrott. Min äldsta dotter kan bli skyttedrottning i år i innebandyn. Riktigt kul...

Kram

Rosor och ruiner sa...

Nämen va härligt, då tycker jag vi bestämmer att det är vår! Måste skaffa penséer nu i veckan. Och jag har faktiskt skymtat en liten snödroppe här hos mig också! Fast det är ännu en hel del snö kvar som döljer många rabatter.
Härligt med alla mål! Min tjej spelar ju också handboll, och nu i veckan åker klassen till Sthlm för klasshandboll. I fjol gick det ju så bra, dom kom 3:a i finalen.
Ha det gott i vårvädret..:o)

Maria Thorbjörnsson sa...

Håller med till 100%..nu ska det vara vår..ha det..Maria

Suss o Kai sa...

Blir så avundsjuk att se snödroppar, vi har mycket snö kvar och den rabatt hos mej som är snöfri är ju min tomatrabatt så det finns inga lökar eller något där nu. Grattis till sonens lycka :) Kram Suss

Skaparglädje sa...

Härliga vårtecken. Jag har också planterat ut penseer på trappen.
//Anne-Lie

Rosor och Pioner sa...

Där kan jag hålla med, men här har snödroppen fortfarande ca 20 cm snö att ta sig igenom och imorse var det -11 grader. Penseér och hyacint jag köpte igår glömde jag ute på trappen i natten de står på "avfrostning" i tvättstugan nu. Sen skall jag göra lika fint som du har på trappen.
Duktigt av sonen att göra så många mål och kul att vara match hjälte.
Ha en fin dag
Kram Susanne

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Har också satt ut penséer. Nu under natten har de fått en tidning som skydd.
Ha det gott
Birgitta

Helén sa...

Åh, va fint med Penséer....och jag förstår att du är först på gatan...haha...det är ju änna en sport:) Kram Helén

frk.regnbue sa...

Dejlige forårsblomster:-) KH Christina.

Gummans Trädgård sa...

Krama "lillkillen" från mig.
Trevlig helg.
Ann.

Ölandsvindar sa...

Gick just en runda i trädgården och hittade lite vårtecken.Kameran var med förstås så det blir nog en vårblogg hos mig i morgon.Grattis tll sonens framgångar. Fortsätter han så kan han snart försörja er som proffsspelare.
Kram
Kerstin