onsdag 15 december 2010

Ett favoritställe....

I "vår" hästhage finns det ett favoritställe - en hasseldunge. De står i en cirkel så det är nästan som en hasselberså!

När det är fullt med nysnö på grenarna så bildar de nästan som ett tak. Tyvärr har det blåst lite så det var inte så idag.
Den här hasseldungen skulle jag gärna flytta till min trädgård i stället. På våren är marken täckt med små söta vårlökar!
Det är lite kämpigt att gå i hästhagen nu när det är så mycket snö. Vi har trampat upp lite stigar, men ibland så pulsar vi i knädjup snö istället. Ska väl vara bra för både matte och hundar. Titt som tätt så träffar vi på rådjur. Igår kom det tre stycken..........Ester, prinsessan, hon vet "att sådana där jagar man inte", men hovnarren Nitza hon ser lekkamrater i allt som rör sig.........fast hon gav sig snabbt när hon såg att hon inte hann med och så ropade visst mamma......

Här har damerna hittat lite smaskig "glass" - frusen hästskit alltså. Jaja, smaken är olika!

Denna vecka ska det planeras julmatsinköp. Vi har väl inte sådär jättemycket, men det ska handlas det också. Sen har vi knytis på julafton med makens familj. Har en stående beställning på det här. Supergott! Dessutom står vi för sillen.

På lördag kl 7 börjat min jularbetsperiod. Lördag jobbar jag 7-18 och sen jobbar jag varje dag till den 23......Fast det är kul med julhandeln för det mesta.

Kan meddela att det blir mörklila och silver, eventuellt med lite vitt, i julgranen i år................kunde inte motstå de där lila kulorna på jobbet;-)

Ha en fin fortsättning på veckan!

5 kommentarer:

Christina, Sweden sa...

visst är det härligt vad snön gör med naturen! här är det också alldeles för djupt i snön för en sheltie, han hoppar i mina forspår och på tomten har han rådjursautostradan som leder till vintergrönan, som snart är helt uppäten, förbi fåglarnas matställe och vidare. Lite frusen spillning stoppar han också i sig...
Intressant recept, tål att prövas

Unknown sa...

Ville bara önska en trevlig tid framöver.
Ser att du ska jobba ganska mycket, men glöm inte att mysa lite också.
Ha det bra!
Camilla

Rosor och Pioner sa...

Ja, våra fyrbenta vänner har en lite konstig smak ibland...sen kommer de med sitt våta tryne och ger en en "puss"...usch.
Receptet verkar spännande och ser fantastiskt gott ut.
Ha en bra jobbarvecka.
Kram

samson sa...

ja se hundar de har en konstig uppfatning om vad som är gott,typ kattlådan//maggan

Troll sa...

Tack för dina varma ord hos mig! :)
Vilka underbara bilder du har lagt upp. Jag är en 'vintermänniska' och bara älskar snö och kyla! (Men jag önskar förvisso att jag hade varmare INNE..!;))
Kram Trollet