måndag 15 mars 2010

Helgen som var, veckan som kommer........


Helgen försvann i ett rasande tempo! Jag har jobbat, maken har hjälpt sin syster och svåger renovera sitt nyinköpta hus, lill-killen har varit i fjällen, mellangrabbarna har haft ansvaret för Ester..........

Veckan som kommer den präglas av valpbestyr! Det ska inhandlas lite saker och förberedas inför en ny bäbistid. På torsdag ska hon hämtas lill-sessan.............



...Cinitza! Hon kommer att heta Cinitza också, men jag antar att hon också kommer att få en massa smeknamn. Det ska bli en riktigt spännande vecka!!

Mitt emellan alla "hundbestyr" ska "någon" gå till tandläkaren. Alltid lika pirrigt..........fast jag har inte tandläkarskräck, men ändå. Sen får vi hoppas att vårsolen gör sitt och smälter lite snö! Nu vill jag se lite vårblommor eller åtminstone lite jord!!

Ha en fin vecka!




 

13 kommentarer:

gittan sa...

Jag börjar fundera på att skotta fram gräsmattan! 13 veckor har vi haft snö och jag vill inte se den mer!!! Kan man kanske anv. sig av den där maskinen man ångar bort ogräs med? Den borde ju smält sk...en också! Ha en fin dag och hoppas tandläkaren är snäll (jag har skräcken - hu!) Kram

Njut i din trädgård sa...

Underbara bestyr som blandas med hemska bestyr. Men det är väl så det är - jin och yang.

jag har tandläkarskräck... :(
eller snarare tandläkarbesökskräck

Cinitza är en jätte jätte fint namn!

gunsan sa...

Så kul för er med en liten valp.Min dotter har en Lagotto som är så himla gullig.Och sonen har en Golden.

Monica sa...

Härligt att hon snart kommer hem till er,,Ester ser inte glad ut för tofsarna,,
det gillar inte Ozzie när man pyntar honom,,det är jobbigt att vara pudel då..
ha en go vecka kram MOnica

NinaVästerplana sa...

Kul förslag Gittan kom med... borde väl funka, iallafall på grus o asfalt! Tur att du har nåt positivt o se fram emot efter tandläkaren... Du får fokusera på det roliga när du sitter där i stolen ;-)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Unknown sa...

Så kul med en ny liten bäbis, tandläkarbesök är inte kul och dyrt är det också. Kram

Susie på Stjärnarve... sa...

Oj, vad kul du kommer att få när den lilla busan kommer!
Ska bli mycket intressant att höra vad som händer, så glöm inte att berätta. Du kommer visserligen få fullt upp, men som tur är sover dom i alla fall ibland.
Hade tidigare en fruktansvärd tandläkarskräck efter skolans elaka tandläkare, så jag gick faktiskt till en som sövde ner en och tog allt på en gång. Trots det var jag orolig en månad innan jag skulle dit. Men....så hittade jag - eller rättare sagt gubben - en fantastisk kvinnlig tandläkare specialicerad på rädda. Numera är jag inte ens orolig när jag går in och sätter mig i stolen!
Tyvärr är det ju i Stockholm, men man måste ju dit och ha lite kul med vänninorna ibland.............

IreneL sa...

Åhh var roligt med valpen! Mycket jobb men sååå underbart! Hoppas få se en massa bilder på den lilla...ja den stora också :) ha en fin kväll! / Irene

Photos by Storm sa...

Nu säger jag bara en sak....Lycka till med den lilla sötnosen. Lyckost er/Lis

Petit Eyekiss sa...

Spännande med den nya lilla, och lycka till hos tandläkaren. Det enda jag är rädd för när jag går till tandläkaren, är räkningen...
Ha det bra!
Elisabeth

Britt sa...

Vad kul att vänta hem lill sessan tandläkar besök inte kul och oftas kostar det en fin slant//Britt

Lillebeth sa...

Mycket är det;) Hoppas allt blir bra med den nya bäbisen. så fin! Kram!

syren sa...

Fantastiskt att bli´småhundsmamma´ va?! =) Ja e avis!
Kan tro d blir en riktg vitanminkick för alla i huset=)med en ny liten parvel som tassar runt o som man ska lära känna.
kramiz