måndag 22 mars 2010

Det som göms i snö........

....äntligen kan jag bjuda på lite vårtecken! De sista dagarna har snön smält ordentligt och titta vad som kommit fram - vintergäck!
Tyvärr hittar man lite som inte är så trevlig. Här har mullvaden gjort gångar under snön, stora högar har jag också hittat......... Återstår att se hur stor skada dom har gjort, men jag gissar på att det ligger många högar under snön!

Ett litet vårtecken till. Julrosbladen har kommit fram under snön. Ett par dagar till med milt väder så ska det nog börja se lite trevligt ut i trädgården.
************

Om någon trodde ni skulle slippa hundbilder idag så trodde ni fel ;-)

"Ok, lillasyster.........nu är det så här.....

sätt ned nosen så här så kanske man hittar allt möjligt smaskens!"

"Pinnar är kul, men har jag den så låter du bli - förstått"

"Här uppe har man rätt bra koll på läget. Låt bli att springa i blomlanden bara!"

Hmm, hur var det här då! En hundhög!!


Storasyster kollar in så lillasyster inte gör något fuffens!

Vi har varit ute en stund och nu är det två trötta damer som ligger på hallgolvet och sover!

16 kommentarer:

MJ sa...

samma här allt snön är börta yeppeyyy...hehehe

Britten sa...

Small det högt? När snön smälte, menar jag. *Fniss*
Inte blir då iaf jag trött på Dina hundbilder. Det ser ju ut som om dom har roligt ihop, syrrorna!
Så uppfriskande med lite fina blommor! Hos mig har jag inte sett några blommor än, men det finns andra vårtecken på min blogg.
Pussa på vovvarna och ha det så gott!

Ninne sa...

Klart att vovarna ska vara med. Jag hade saknat dem!!
Här har snön släppt lite mer, så nu står Julrosen i blom
Kram Ninne

gittan sa...

Vårtecken i all ära, men bildserien på hundarna (med texten till såklart) var klart bäst "skrattar" / kram

mammi sa...

Hundbilderna med kommentareerna var helt underbara. Stackars dig som har mullvad eller sork. Vll du bli tröstad så gå in och titta på mitt nästa inslag, så blir du nog lite gladare!!!!
Ha det så bra
Kram Marianne

Moments of photography sa...

STORT GRATTIS till din första Vintergäck för året, nu vet du att våren är kommen och det bara blir fler och fler blommor....härligt.

Idag såg jag första Tussilagon, men hade inte kameran med mej....synd.

De ser ut att trivas och ha skoj med varandra dina prinsessor!!
Skönt då de kan rasta av varandra lite.

Ha det bra.

NinaVästerplana sa...

Men va kul! Mina vintergäck blommar väl under snön i år.....
Men på nedre gräsmattan har ett gäng påskliljeknoppar knôtt sig upp genom snötäcket.... De börjar väl få bråttom nu om de ska göra skäl för namnet ;-)
Ha´t himla gôrgôtt o klapp till sessorna
Nina

Möllebacken sa...

Vad kul att se att du har skäggiga damer. Hittade dig via trädgårdsbloggar. blev nyfiken när det var skrivet om hundar. Vi har själva Riesen. Blir lite nyfiken var dina kommer ifrån.
ha en bra kväll.
Pella

Möllebacken sa...

Hej igen.
Ska jag vara ärlig så var jag lite osäker och misstänkte att det var Svart Terrier pga det långa skägget och lite lurviga pälsen. Våran gamla tik såg ut som en svart Terrier och vi i våran tur har faktiskt pratat om att skaffa en, men nu kör vi på med Riesen eftersom vi har kennel.
// Pella

Unknown sa...

Så härligt det ser ut. Kram

Monica sa...

Ja, nu har du skaffat dig jobb må jag säga :) Fast det är väl ett kärt slit att få ordning på en gullig lite valp...
Tjingeling
Monica

Britt sa...

Det är så härligt att snön är på väg bort jag såg vägen och lite blommor som var på väg fram men sedan kom snön igen och nu är det vitt//Britt

anemonen sa...

Underbart att se blommorna sticka upp. Hos mig har snödropparna precis kommit upp. Det blir till att gå ut med kameran när det klarnar upp.

Lillebeth sa...

Så himla fina de är - allihop - både blommor och hundar. vilken lycka med äkta vårtecken. Hoppas inte mullvadarna gjort alltför stor skada. Ha det så gott o kram!

Njut i din trädgård sa...

Vårtecken och hundkärlek - du har det bra du!!! Är minstingen en dvärgschnauzer?

Husbilen Credo sa...

Kul med vårtecken MEN vovvarna är ju bara för goa och din text därtill. Blir lite sugen på att skaffa hund igen när jag ser dina bilder.
MEN vi har sagt att det inte ska bli någon mer hund här. Vi hade en trefärgad collie min kusin var uppfödare på dem och vi fick ta över en som inte ville vara med de andra hundarna.
Förstår att Du har fullt upp med hundarna och nu trädgården som sakta vaknar upp till en ny tid.
Ha de gott / Kram LottaM