onsdag 24 februari 2010

Det blev en stund på stranden....

Ja, så är det! Igår kom årets första stranddag! Här vid Vätterns strand i Huskvarna brukar vi tillbringa många varma sommardagar. Nu är läget ett helt annat som ni ser.....
Vättern har ju nämligen frusit! Den "la sig" för ca 2 veckor sedan. Det tar väldigt lång tid innan det blir is på Vättern, men när den väl kommer så kan den ligga länge...........Här är i alla fall maken, lill-killen och Ester. Lite svårt att se skillnaden mellan sjö och strand!
Ett speciellt ljus var det i går eftermiddag!
Man håller på att röja snövallar inne i centrum och dom läggs på parkeringen. Riktigt höga var och givetvis skull någon klättra upp...........

Även Ester tyckte det var spännande att springa upp och ned på dom högarna!

Idag har jag försökt en bra stund med att få in ett inlägg här, men det har varit något strul.  Är det någon annan som har haft problem?

Nej, nu ska jag tillbaka till OS och herrstafetten! Måste hålla tummarna.....

4 kommentarer:

Britten sa...

Vilken härlig färg på bilderna!
Snöhögen ser inget vidare ren ut, men den verkar kul ändå-
Ett himla krångel med Blogger ikväll och inte bara med inläggen! Försökte ändra min blogglista, men det var stört omöjligt. Till slut fick jag ta bort listan och starta om datorn, men inte vet jag om det var det som löste problemet.
Själv har jag laddat ner Windows live writer, som jag lägger upp inläggen ifrån numera och det funkade bra när Blogger int fungarade normalt.
Kika in här: http://windowslivewriter.spaces.live.com/
Ha det så gott!

NinaVästerplana sa...

Lär ha varit nåt strul med nya rediigeraren.... är tydligen åtgärdat nu ☺
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Moments of photography sa...

Ja jisses vad snö Sverige har nu...

Nu är man trött på det och bara längtar efter våren!!!

Kram!

Maria sa...

Haha, när jag såg rubriken tänkte jag förstås på en härlig sommar strand:):)
Ha en fin torsdag!