tisdag 15 december 2009

Adventskalender: 15 december

Ojoj, så det har strulat här...........med bredbandet. Vad det nu är som strular. För när vi felanmäler så hittar dom inget fel. Vi misstänker att det kan vara glapp någonstans. Får väl se hur länge det funkar nu........lite bloggabstinens har jag helt klart och då får vi uppdatera lite med Adventskalender lucka 15.

I lördag gjorde vi favoritjulgodiset Rocky Road. Ingredienserna ser ju mumsiga ut bara som dom är och sedan blandas de med smält choklad.................mums!


Receptet är Leila Lindholm och vill ni ha receptet så kan ni klicka här

Annars har det varit rätt mycket. Vi hämtade hem storesonen från Norrköping. Jullovsdags. Vi har varit på handboll, hundträning, julklappsinköp mm. Son 3 har fått sitt första han hade på tomtens önskelista. Ett jobb. Han har ju precis fyllt 13 och nu fick han äntligen börja jobba. Så i söndags sålde ha Expressen för första gången och alla tog slut! Han var så nöjd!

På lördag börjar jag mitt hektiska julschema på jobbet. Startar kl 7 på morgonen och jobbar till 18 och sedan blir det jobb söndag, måndag och tisdag. Dessutom har jag lovat hoppa in en stund på annandagen.......

Lite julmusik.............. en nostalgitripp!

och som vanligt tycker jag ni ska kika in hos Marie.

Ha en fin kväll allihop och förhoppningsvis så hörs vi i morgon!

12 kommentarer:

Marie sa...

Åh så bra!!!! Såg reklamen på TV och hela la famiglia sa i kör: Rocky Road ska vi göra i år. Skriver ut receptet direkt :-) Ha en fin tisdag.

Monica sa...

Mums...har många gånger tänkt göra sånt godis :) Vågar inte riktigt ha sånt hemma eftersom jag är en sån gottegris. Finns det hemma så åker det in i munnen :)
Tjingeling
Monica

Jord under naglarna sa...

Ååå, rocky road, det ska vi också göra. Mitt favoritjulgodis!

Vad fint det lyser och glittrar på fotot i förra inlägget.

Ha det gott!
..do they know it´s christ...

Moments of photography sa...

Gör som du....en STOR sats Rocky Road, den var en favorit redan förra året som tog slut i ett nafs.
Tror alla som handade på vårt närmsta ICA Maxi skulle göra den, för både marshmallows o dumle var slut. Men i år har jag varit ute i god tid och handlat hem alla ingredienserna.

Ha en go kväll!

Lena/isklockan sa...

Det där ser allt väldigt väldigt gott ut. Måste jag prova.Tack för tipset. Kul för sonen att ha fått lite extra knäck. Kram

sinneskatten sa...

Nu håller vi tummarna för både bredbandet och det hektiska schemat.

Anonym sa...

Ser allt bra gott ut, skriver av receptet och provar.Testade att baka saggransbröd på Leilas vis, blev bra.
Gott att grabben fått jobb och väldigt duktigt av honom att vilja jobba och tjäna pengar.
Kramar
Susanne(Manitou)

ylvahi sa...

Ser alldeles fÖR gott ut det där. Törs jag inte göra, då rullar man väl sen. Ja jag är ledig på torsdag. Sen kör jag långpass plus helgen och julafton. Vete sjutton när jag ska hinna med det jag ska.
Ha det bra/ Kram Ylva

anemonen sa...

Wow riktigt smaskigt godis det där. Jag har gjort Leilas smörkola och den blev kanongod. Det där med bredband och strul. Jo det känner jag igen. Vi har haft strul med telia och ändå har vi mast inom 5 km. Knappt god signal på det mobila bredbandet. Ibland inget nät alls.Funderar på att låta telia sponsra en extra antenn. Mycket fungerar dåligt i Vislanda tydligen inte bara mobilt bredband.. Det har blivit en bortglömd utpost mot väster. Bah

NinaVästerplana sa...

Så trist med bredbandet.... men så kul för extraknäckande sonen.
Rocky Road blev i sötaste laget för min smak, får bli nåt annat i år.
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Wickans värld sa...

Mmm, Rocky Road är förrädiskt gott!
Kanske det är pga ert bredbandsstrul min länk till dig inte fungerade! Jag var rädd att du gjort slut med mig, för du fanns helt enkelt inte där. Nu kom jag hit genom att gå in på en gammal kommentar du skrivit hos mig...
Jäkt o stress sista veckan... Hoppas du hinner andas!
Grattis till den nye "arbetaren"!!

Ha det gött!

Lillebeth sa...

Mycket att stå i, mycket stök, typsikt jul. Och så härligt att ha alla runt sig. Snart börjar mina droppa in. Ha det gott! Kram!