torsdag 3 september 2009

Naturen är vacker fast det är höst.......

Jag gör mina tappra försök att jag bort höstvemodet och hitta guldkorn i naturen.................det går väl sådär..................men här får ni ser några försök.

Vi börjat med en härligt solgul smörblomma................den bilden har ju inte så mycket höstfeeling, eller hur?

Sen blir det värre.......överblommade tislar....................
Stubbar kan vara små konstverk utan att veta om det förmodligen!


Den ser ju enorm ut, insekten, men den är som tur är fotad på nära håll.......om nu någon trodde något annat.



En konstig slags svamp hittade jag på en annan stubbe. Tycker den ser så läcker ut med dropparna ...........


.......och jag var förstås tvungen att gå lite närmre..........


Små ulltussar är det gott om i hagen. Någon slag överblommad fibbla tror jag.

Stenar älskar jag och den här med mossa är så fin och så skuggar sig blommorna på........


En renfana har fått besök av en annan insekt. Tänk vad man ser med kamerans hjälp........

och precis nu så öppnade himlen sig och höstfeelingen kom tillbaka med stormsteg. Ja, det är förresten nästan storm också.......
Ja, det är väl inte mycket mer att göra än att stå ut..............och tänka tillbaka på sommaren eller se framemot våren *suck*.
För att avsluta det hela....................klicka här så får ni lite höstvemod i musikform......







5 kommentarer:

gittan sa...

Men dina bilder är jättefina oavsett årstiden =) Jag gillad eockså den mossiga stenen med skuggeffekt och vilken lustig svamp! Ha en fortsatt fin dag / kram gittan

Photos by Storm sa...

Åh, vad jag är sen med mina ordlös onsdagskommentarer. Jag följer med på din naturvandring. Nu är det inte så mycket blomning kvar men det gäller att njuta in i det sista/Lis

NinaVästerplana sa...

Regnet strilar i Västerplana också.... o ska tydligen komma mer.
Men filmsnutten hjälpte verkligen upp humöret, tack för den!

Lilla My sa...

Härliga foton. Här lyser solen och vi har det varmt och skönt men höst det är det nog i trädgården. Fast jag gillar att kunna sitta inne och sticka nu och läsa böcker. Pyssla lite här inne också med att måla och ändra om. Kul!
Ha det bra
Lotta

Vittran sa...

Fina bilder. Vädret är ju inte direkt toppen. Ska hämta in regnmätaren alldeles snart, måste gå ut i regnet. För regnar gör det.
Man blir lite lätt vemodig när man upptäcker att sommaren är på väg bort. Men visst finns det mycket som är vackert fortfarande.
Ha en bra dag!
P.S. Är tacksam för pionfrön. D.S.