fredag 18 september 2009

Har fått mitt svar.......

från kommunen! Först blev det att det inte gick att gå på skolgården för det var pälsdjursförbud! Ok, jag accepterar det, men var finns den informationen....................inte på kommunens hemsida och inte på skolans! Dessutom måste det väl vara värre ut allergisynpunkt att barnen sitter i samma klassrum som barn med pälsdjurshår på kläderna.............än att när jag under ca 1 minut korsar en barntom skolgård!

Jag gav mig ju inte utan ifrågasatte ju svaret lite och undrade dessutom över uttrycket "allmän plats". Enligt hundföreskrifter får hund medföras på allmän plats om den är kopplad...........

"Får man eller får man inte gå över en skolgård, med eller utan hund?". Fick bara ett kort svar att "är skolan öppen är det förbjudet att gå över skolgården!" Alltså även utan hund! Jaja, vi kommer väl inte mycket längre....................men jag måste ju få sista ordet förstås :-)

Så jag mailade tillbaka att "det kanske vore på sin plats att uppdatera kommunens hemsidor med den informationen och dessutom uppdatera hundföreskrifterna!!".

(ser ni gubben i stubben?)

Sen undrar jag ju egentligen om man har laglig rätt att neka någon att gå över en skolgård...........eller om han bara körde med det.................kanske någon som vet?!


Som jag skrev igår..............man är väldigt bra att ha när det ska kokas kaffe, skjutsas till lägerskolor, hjälpa till med olika aktiviteter eller vakta skolor mot vandaler på helgkvällar! Men promenera över en skolgård ..............det får man tydligen inte!

Gissa om jag kommer att driva detta till sin spets................våga bara fråga mig om hjälp med något................Ja, ni tycker kanske jag är långsint, men så som vi bemöttes igår så kan man inte bli annat!

Slutligen.......................sen undrar kommunen varför man väljer friskolor till sina barn!!!

(en gubbe till kikar fram med en jättenäsa!)

Trevlig helg!

6 kommentarer:

gittan sa...

gott om gubbar visst =) Men det verkar ju inte riktigt klokt! Varför skulle det var förbjudet att beträda skolgården under skoltid? På de kommunala skolor mina barn gått har det funnits gångstigar och t.o.m cykelvägar som anv. av alla som vill. Både med och utan hund!!! Skolverket borde väl kunna svar på en sån fråga för inte kan väl kommunen själv få bestämma om skolan ska vara förbjudet område för allmänheten!? Jag hade inte heller nöjt mig med det, det är för dumt för att inte gå vidare med ;P
Stå på dig, annars gör någon annan det / kram gittan

anemonen sa...

Jag hade inte nöjt mig med detta. Stå på dig. Löjligt helt enkelt. Precis som du säger du hade hunden kopplad, och tänk all allergiker som har skolkamrater med pälsdjur. trevlig helg.

ormbunke sa...

Man kan inte låta bli att dra på munnen åt alla korkade svar du har fått. Överheten tror att man bara nöjer sig med deras svar och inte vågar gå vidare.
Fina gubbar i dina stubbar förresten Ha en bra helg och koppla av från alla dumma svar. Anita

ღ Fotorutan ...ღ sa...

Jag hade gjort det samma drivit det till det yttersta. Allemansrätten var är den i detta?
Alla andra allmäna platser bussar, torg, skolgårdar.
Tror bestämt att vaktisen hade en släng av PMS ha ha ha ....
STÅ PÅ DIG!!!

sinneskatten sa...

Skrattar lite åt hela saken, kommunen kan väl aldrig göra fel eller?
och när man ifrågasätter så finns det ingen som tar ansvar.

Handarbete/Pyssel sa...

oj oj oj !!
Man kan ju inte annat än skratta lite och sucka ännu mer...!
Varför skulle man inte få gå över en skolgård ?
Jag tror inte de kan förbjuda det om det inte finns något sånt speciellt besöksförbud mot just dig för att du gjort nåt kriminellt - och det har du väl inte ?!
Ja, det är vad jag tror!

Ta väl hand om dig och beträd inga skolgårdar i onödan...!!