onsdag 19 augusti 2009

Torsdagsreflektion: Skolstart

Två förväntansfulla grabbar på väg mot nya äventyr. Jocke med ryggsäck ska börja i 4:an och Tobbe, som är ägare till den tomma väskan från Ordlös Onsdag, han ska börja högstadiet! Inte kan man se att det skiljer 3 år på dom precis! En är stor för sin ålder och en är liten för sin ålder!
Näst äldste börjar sista året på gymnasiet, så nästa år är det studentdags igen. Äldste sonen går andra året på universitetet. Nu har man inga småbarn längre...........även om Jocke nog alltid kommer att vara lill-killen!


Så nu är det bara för mamma Anette att ta ett djupt andetag och samla kraft inför denna termin.........mycket läxtjat lär det bli...........puh!

Fler reflektioner hittar du här


12 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej Anette!

Jo du tiden den bara rusar iväg och snart så har barnen flugit ur boet. Så ta vara på tiden du har nu, trots tjat och annat.

Solvarma kramar från Irene

Monica sa...

Ja, det var länge sen man hade de "problemen". Kanske man blir en läxläsande mormor, till mitt ljuvliga barnbarn, så småningom...vem vet :)
Tjingeling
Monica

Ingrid sa...

Såna härliga killar! Det var en fin tid när barnen var i den åldern. Läxläsning led jag inte så mycket av, för när mina äldsta barn gick i skolan var det omodernt med läxor. Nu är det helt annorlunda har jag förstått.

Ha en fin torsdag och helg!/Ingrid

Anonym sa...

Haha... Typ samma reflektion som jag :)

Har du fyra pojkar?
Jag har fem flickor... visst är det lite coolt att kunna pricka in så många av samma sort!!
Min äldsta går sista året på gymnasiet, fattar verkligen inte var tiden har tagit vägen. Min minsta är verkligen minst, det skiljer elva år mellan henne och näst yngsta dottern. Hon kommer alltid få vara Bebisen.

Ha det bra!!

Viola sa...

Ja,nu är det höst och skolstart.
En bra reflektion...Och så kul att läsa hur olika de är i storlek.
Olika slags mat kanske;-)

Hej från mig!

Husbilen Credo sa...

Minns det som igår allt som skulle inhandlas. Ja det var tider och förberedande då flickorna var små.
Nu väntar man på att barnbarnen ska börja skolan.
Ha de bra!

Helena sa...

Min dotter började trean idag, på en ny skola för hennes del. De är 60 nioåringar sammanlagt (fast uppdelat på två klasser, så det är en väldig skillnad mot hennes förra skola där de kanske var 10-15 elever per klass... Men det ska nog bli bra!

Photos by Storm sa...

Kommer ihåg hur det var när våra gossar var i samma ålder. Samtidigt som det var skönt när skolan började så var det läxor, skjutsning och så alla träningstider. Men tiden går så fort, hux flux så har de flyttat hemifrån. Ha det bra/Lis

Anonym sa...

Vilka härliga grabbar! Dom ser verkligen jämnstora ut!

sinneskatten sa...

Och vips så är de stora, det inser man när man läser din reflektion och det känns som det vore igår.

anemonen sa...

Härliga pojkar du har. Tiden går fort och det är på barnen man ser åren gå fort fram hos en själv. ta vara på tiden och njut av dem så länge du kan.

Olga T sa...

Góa killar! Ja nu är skolan i gång igen. Rutiner på gott och ont.