torsdag 26 mars 2009

Torsdagsreflektion v 13

Denna veckas reflektion måste väl bara bli att vintern kom tillbaka rejält till mina trakter. Så här såg det ut natten mellan söndag och måndag. "Någon" vill gärna gå ut och kissa på natten, den här natten stod hon dock i dörröppningen och tvekade en stund innan hon gick ut.......undrade väl också vad det var frågan om. Precis som jag!



Igår hade vi en strålande vinterdag, med -15 på natten och sol hela dagen. Vackra solnedgångar får man se då. Jag gick hela tiden i går och försökte peppa mig själv med tankar: "åh, vad det glittrar vackert i snön", "titta vilka vackra iskristaller" osv. men det hjälpte inte!


VILL HA VÅR NU!!





18 kommentarer:

Anonym sa...

Oh ja, håller med dig till fullo! Vilket bakslag våren fick!!!! Men nu hoppas vi åter igen :)

sinneskatten sa...

Visst är det så, jag vill också ha vååååååååår.
Mina odlingslådor vill ha värme och ljus.
ser ut som det brukar göra i dom långa och rangliga små växter.

Anonym sa...

Samma reflektion som jag har!
Kan bara instämma "Vill ha vår nu"!

Marie sa...

Ja vad hände? Här i Stockholm är det minus och kalla vindar. Dock har snön nästan smält nu, men vårkänslorna dom drog som en avlöning ;-)

Randi sa...

Ja, vilket fruktansvärt väder! Stackars vovsen - längtar förstås också efter våt varm jord, som doftar godis...*ler*
Kram Randi

Anonym sa...

Ja.. liknar min reflektion.

Håller med om att det är tröstlöst nu. Men du försökte ju i alla fall :-) Du får testa; "men snön KAN ju bara inte ligga kvar till midsommar" i stället..

Barbamorsan sa...

Instämmer som så många andra ser jag. Tänker på en sång vi sjöng som små "Solen solen klapp, vår snälla sol kom hit."

Resa med Herbert sa...

Hej Anette!

När vädret är som det är hos dej förstår jag att du måste ta fram all pepningsteknik som finns. Hoppas att du snart kan sätta fart i din trädgård och få ut dina plantor.

Fina bilder, på den vackra snön du bjuder på.

Solvarma kramar från Irene

Veronica sa...

Det brukar ju bli några bakslag, "aprilväder" =)

whatthefuckdotcom sa...

de vackra solnedgångarna är ett pluss, men UJ vad våren är efterlängtad nu!

Veronica sa...

Oj, -15! Det går under nollstrecket hos mig också på nätterna :) Vi får hoppas att det vänder snart :)

Kram

Cecilia Artista sa...

Usch så jobbigt med såna här bakslag. Och kallt, brr. Ester såg inte så glad ut på bilden heller. Hon vill nog också att det ska bli varmt och skönt och soligt! - Men det blir alltid bättre tider!

Ulrica sa...

Kan inte annat än hålla med dig... Här har vi i alla fall haft det lite vårlikt några dagar. Men jag går och väntar på det stora bakslaget... för det kommer väl.

Ha en underbar dag tills vi "ses" igen:)

Anonym sa...

Visst vill vi ha vår nu!

Anonym sa...

Här har vi i alla fall sluppit mera snö sedan det rejäla snöfallet för en tid sedan, men kallt är det. Jag vill ha mer plusgrader nu.

strömmas sida sa...

Visst känns den här vintern jättelång och våren långt bort.
Igår gick jag ut med kameran och
letade vårtecken. Det är mest bara snö och is på mina foto och det
känns inte som våren letat sig hit
upp än på ett bra tag.

Hälsningar
strömma

anemonen sa...

Fina bilder, men jag hatar dessa bakslag vi får varenda år. Nu vill jag ha värme. Jag fryser jämt.

Paula sa...

Visst är det tråkigt Här fick vi lite vitt på marken, som försvann på eftermiddagen. Fast vi har fått tio minus igen....i två dagar.