måndag 23 mars 2009

Jaha, då var den här igen.............

........VINTERN! Här har det snöat massor och snöar fortfarande. Ja, man vet ju att det blir bakslag på våren. I lördags satt jag på den här platsen och solade............
och var i det här växthuset och fixade lite.......just nu känns våren väldigt avlägsen igen.........

Lill-killens tröja är färdig och han är så nöjd! Nu har jag börjat med lille-storebrors tröja. De två äldsta vill inte ha några! Tröjan jag stickar nu går i bruna och beiga nyanser och det är mycket svårare att se, så jag får ha på mig glasögon!


Lill-killens kalas gick bra! Han fick en mobil av min bror. En som bara är något år gammal. Brorsan hade fått nåt erbjudande om ny mobil, så den här "blev över". Han ringde faktiskt (brorsan) och frågade om han fick ge den till J. Maken och jag har väl tyckt att han är lite för liten för mobil, men samtidigt så kan ha ta cykeln och cykla "en sväng" och då kan det vara skönt att veta att man kan få ta i honom.

Han var i alla fall mycket lycklig och satt och la in våra telefonnummer och busringde! Så det kontantkortet tömdes fort.......

Idag är småkillarna lediga från skolan, så det passar ju bra med snön. Bara att skicka ut dom och skott *ler*..................nej, jag skojar, skicka ut dom och leka menar jag!

Hur är det hos er andra? Har ni också fått vinter igen eller hann den aldrig försvinna?



15 kommentarer:

Lillebeth sa...

Om det inte vore sent i mars skulle jag tycka att dina bilder var riktigt julinspirerande. Men fy f*n för det vita. Nu får det vara klart. Här ligger det fortfarande jättemycket. Fast i fredags fick det vita sig allt en riktig omgång med +9.

gittan sa...

Så fin hans tröja blev! Mobilerna är ett gissel. Ungarna blir så fort beroende av dem och den ska helst ligga i byxfickan från morgon till kväll. Jag är lite rädd för vad strålningen kan ställa till med. men visst det kommer en tid när man inser att det är skönt att kunna nå dem oavsett var de är. Här har det blivit när de fått moped, innan dess skickade jag med dem min om de skulle iväg på något speciellt. Snö har vi blivit "lovade" att det kan dala imorgon - vill inte ha!!!! Men det är ju bara att gilla läget. Hoppas den försvinner lika snabbt som den kom och att våren sen är här för att stanna. Till helgen blir det väl sommartid??? Ha det bra idag / kram

Pumita sa...

Ja, man blir alldeles matt! Inte för att det borde vara någon överraskning med snö i mars men... Ett litet spadtag kan grabbarna säkert ta för att få bort eländet. Det skadar inte. ;) Ha en trevlig dag!

Karin Berg sa...

Snön är för jäkla eländig. *urk* och sonens tröja är jättefin :-)

Anonym sa...

Tjena! Var precis på väg in till dig när du dök upp hos mig!
Men jisses vad med snö ni fått! Jodå, snöar rejält här med nu! Men den har ju aldrigt försvunnit så vi är vana...
Så fin tröjan blev!
Kramen!
Ragnvi

Veronica sa...

Men nu har jag verkligen missat något! Vadå snö, igen?! Nu får det vara nog med snö & vinter tycker jag :)

Jag har en liten sak till dig inne hos mig! Tack så mycket för dina komentarer och besök inne hos mig!!

Kram & ha en fin dag... Hoppas snön smälter fort. Annars får du klaga till borgmästaren, hihi!

Husbilen Credo sa...

Åh här är våren verkligen på G - men hörde på radion att det vankas snö fram mot helgen no no no vill inte ha det nu.
Ha de gott!

Photos by Storm sa...

Vilka massor med snö ni fått. Hoppas att det smälter bort NU. Tröjan blev bra, vilket tålamod du har/Lis

annalarssonphotography sa...

Oj så mycket snö ni har fått!
Jag håller tummarna för att den smälter snabbt :)
Här snöade det också igår, så vi fick vår beskärda del vi också - men inte på långa vägar så mycket som ni har fått.

Superfin tröja du stickat :)

Ha en fortsatt fin dag!
Anna

sinneskatten sa...

Usch ja när jag lade mig att sova var det vår och i morse vitt.
Men nu skiner solen och det är nästan borta som tur är, jag vill börja i trädgården det kliar i fingrarna.

haspet sa...

Oj då! Jag som gnäller för att det är lite vitt på backen men det är ju inget mot vad ni har. Hoppas du fick hjälp av grabbarna med skottningen och att du får hjälp av vårvärmen så att snön försvinner fort. // Kram Peter

ylvahi sa...

Här snöar för fullt just nu och blåser isiga nordanvindar. HUUUA!!
Jag satt också ute på altanen i helgen och hade det mysigt. Fin tröjan blev Kram Ylva

Ulrica sa...

Oj, stackars dig du har ju så mycket mer snö än jag :( Idag läste jag att våren blir kallare än normalt, då blir man inte mycket gladare... Men sommaren kommer - jag vet, vi får kolla gamla bilder så länge. :) Ha det gott!

anemonen sa...

Så mycket snö. Här är det barmarkt fortfarande. Jag vet hur man gör för att kunna maila till mig från blogspot, mao jag vet inte hur man stäler in det. Jag är tyvärr novis på datorer än så länge. Däremot går det att nå mig på inger_u@hotmail.com.

Lilla My sa...

Snygg tröja du stickt. Här är det också vinter ännu i morrn dundrade det till med -17 grader. Inte klokt alltså! Ni har då fått snö men det kanske har smält bort nu. Vi fortsätter vänta på våren.