söndag 22 mars 2009

Fototriss - kraft

Denna vecka ska vi vara kraftfulla! Själv känner man sig sådär lagom kraftfull efter senaste väderleksrapporten där det pratas om snö och kallt igen...........*suck*. Fast det brukar ju vara såhär. Idag har vi 10-årskalas med middag för 20 personer, så idag krävs det mycket "mammakraft". Nog med svammel, här är mina bidrag.......
VattenKRAFT i Stadsparken, Jönköping.
Lill-killen (födelsedagsbarnet) använder sin muskelKRAFT. Han lyckades inte, så Kung Arthur är han inte..........


Till sist min favoritKRAFT, växtKRAFT. Jag kan lugna er trädgårdsintresserade med att denna växtKRAFT inte är från min trädgård utan från Mainau.


Fler bidrag hittar ni som vanligt här


Nu ska jag kolla lite bloggar innan jag ska göra tårtor...............
Ha en bra dag!



36 kommentarer:

Anonym sa...

Ahh härliga bilder, gillar pojken som tar i för kung och fosterland. Ha en skön söndag

Annika sa...

Växtkraften är min favorit oxå. Gud så jag längtar efter att det ska se ut så här i trädgården igen.
Ciao Annika

Eva-Lena Sjösteen sa...

Vattenkraften blir min favorit i din fina triss! Lycka till med kalaset :)

Ha en fin söndag/E-L

Bea sa...

Åhh..vilken härlig bild - vattenkraften!! Men, växtkraften går inte av för hackor den heller :)
Ha en bra dag! /Bea

Anonym sa...

Bilden av vattenkraften blir min favorit i din underbara triss!
Ha en skön söndag! Kramis

Anonym sa...

Jättefin tolkning och vackra bilder. Den första faller jag för, jag gillar gamla bevarade saker. Eva

Annika sa...

Tack för titten och kommentaren inne hos mig. Etna är alltid aktiv men det är inte alltid man ser lavan. Hade tur den här gången att hon var så aktiv som hon var. Har ju bott nere på Sicilien i flera år så jag har haft turen att få se många utbrott hon har haft.
Ciao Annika

Anonym sa...

Härliga bilder men den första får bli min favorit för den är ju tagen i min stad och den parken besöker man rätt ofta.

Ha en bra dag!!

Anonym sa...

Egentligen tycker jag om alla dina bilder!
Men ska jag ändå välja ut en, så blir det din första, den var ju jättefin, fast blommorna var också härliga!

Ha en fin dag // Nettan

Veronica sa...

Härliga kraftbilder, gillar svärdet i stenenbilden skarpt! men det var gode vackert på sista bilden oxå, den som hade det så hemma, jag är då inte en av dem =)
Ha en skön söndag!!
=)

Nukke sa...

Lilla människans krafter är så små mot naturens krafter !!! Ni harhaftmycket vattenkraft i Sverige i förra världen.

Maria sa...

Trevlig triss. Även om jag är väldigt förtjust i blommor så tror jag att det första bidraget blir min favorit i din triss.

Mita sa...

Härliga bilder som vanligt, bild nr. 2 får min röst idag.

Wickans värld sa...

Fina kraftfulla bilder! Kan inte välja någon som "bäst"...
Hoppas ni får en trevlig dag med trevliga gäster o mååånga presenter! Ohh, så spännande att fylla 10 år!!

Jah Hollis sa...

Jaså, är det inte din trädgård? Det trodde jag. ;-)
Skämt åsido är det snygga kraftbilder du visar. Och vi är visst många som har variationer på växtkraften.

Anonym sa...

Vilken fin triss du har fått ihop. Jag gillar alla fotona, men det första tycker jag nog är vackrast!
Ha en fin söndag! /Ingrid

Kerstin sa...

Jättefin triss där pojken med svärdet är en klar favorit, men vattenkraften drar till sig min uppmärksamhet. Det är nåt med det gamla och historien runt omkring som gör att man vill se och veta mer. :)
Ha en fin söndag.

B i r g i t t a sa...

Tre fina val på temat. Andra bilden är ju charmigast :) och första bilden kulturhistorisk - jag trodde det var din trädgård :)
Favoriten blir den första . Kan inte motstå denna människoskapelse från förr.

Bodil sa...

Så många olika krafter det finns=)
Jag tycker om den första bilden, titta in hos mig så förstår du varför ; )
Ha de gott/ bobo

annalarssonphotography sa...

Så vackra bilder i din kraftfulla triss!

Jag bara älskar din första bild!
Och den andra är ju för söt med lill-killen som använder muskelkraften ;)
Och den växtprakten..
Men ettan vinner för mig!

Hoppas det blir ett trevligt kalas!
Kram Anna

Anonym sa...

Första bilden gillar jag starkt!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Växtkraften är vackrast, muskelkraften är kuligast.

Lycka till med Mammakraften i dag.

Kram från Irene

Photos by Storm sa...

Fastnade för din sista bild med all växtkraft och färgprakt. Trodde först det var din rabatt men tyvärr inte. Ha det bra/Lis

Anonym sa...

Härliga bilder men den första blir nog favoriten

Anonym sa...

Lite snurrig är jag allt. Kollade runt på en del trissar innan jag åkte till mamma och hjälpte henne. Nu när jag har bättre med tid ska jag titta på bidragen i veckans triss. Jag är så säker på att jag skrev en kommentar, för jag känner igen dina bilder. Vattenhjulet är så vackert och den lila killen använder en massa kraft, sedan är växtkraften också så bra. Amanda

Randi sa...

Vilka underbara kraftbilder!
Kan inte välja någon favorit, men om jag måste så får detbli bilden från Mainau, eftersom det var mitt favoritmål om våren när jag bodde i Schweiz.

anemonen sa...

Härliga bilder på krafttemat. Bild två är min favorit.

Anonym sa...

jo, visst är det han Hjalle. Mimikry var ju med på första skivan som hette På Rymmen eftersom både Hjalle & Heavy är med i det bandet =)

Gunilla sa...

Hej.

Jättefina bilder. Alla är ju Kraftfulla . Den översta är ju en verkligt kraftfull bild av hjulet riktigt gammeldags. Tänk vad tiden går.
Tack för att du tittade in

Ha det gott
Gunilla

Anonym sa...

Härliga bilder! Blomsterprakten... förlåt... blomsterkraften är underbar. Vinner dagens kamp gör nog ändå den första bilden!
Ha det gott!

Unknown sa...

vilka fina bilder! jag fastnade för den första..

Mamma Russin sa...

hej hej..
den underbara blomster prakten blir min favorit.. underbart kort..
kram

Ninni sa...

Bra tolkningar alla tre! Vattenkraften med det gamla vattenhjulet och lilla huset är ju jättefin men växtkraften är överväldigande i den sista bilden. Den är min favorit av de tre!
Må så gott!Hoppas kalaset gick bra och att snöfallet avtagit.

Paula sa...

Härliga bilder andra bilden på pojken blir min favorit kram

Anonym sa...

Alla dina bilder är fina exempel på kraft. Men grabben blir min favorit.

Anonym sa...

jag gillar gammla grejor. Så vattenhjulet gillar jag skarpt.