fredag 27 mars 2009

Fredagsfoto: verktyg

Jag var precis inne och väckte lill-killen och när jag vände mig om hittade jag det perfekta motivet! Här hänger hans snickarbrallor (inköpta i en yrkesbutik, så dom är "äkta"), fullt med verktyg i fickorna och borrmaskinen står på golvet. Dessa byxor och verktygen använder han ofta och han har ofta nya snickeriprojekt på gång!

Fler fredagsfoton hittar ni här

Snöstorm och fullt med frusna fåglar utanför fönstret. Jag tror jag kryper ned under täcket en stund och drömmer om våren.

Trevlig helg!

20 kommentarer:

Eva-Lena Sjösteen sa...

Kanonbild på temat :)!

Ha det fint/E-L

Handarbete/Pyssel sa...

Vilken talande bild !!

Ja, urs och fy för snön!
Vi hade bara lite gammal snö liggande här. Och flera dagar har det varit strålande sol (kalla nätter och kylig vind på dagarna) MEN så vaknar man upp nu på morgonen och det är mer än 10 cm snö. Och än vråkekr det ner. *suck*

Jag som sett framför mig hur jag är och grejar vid växthusen nu på morgonen, innan jobbet tar vid. Och sen hela helgen...
Hmmm... Får väl se om man får lust att sticka näsan utanför dörren...

Ha en skön helg du med!
Kram!

Marie sa...

Klockren tolkning! Ha en bra fredag.

Wickans värld sa...

Ser ut som det är någon som redan har på sig byxorna, som ändå inte syns! Bra bild!
Hos mig faller en lätt snö o solen kommer snart fram, men det har varit nattkallt nu i två nätter -19!!
Ha en skön fredag!

Hedwig sa...

Mysig ögonblicksbild. Han är som en brandman, allt står klart, bara att hoppa i.

Lillebeth sa...

Ja, alla dessa små män med sina verktyg. Min sonson (2 år) har just fått en motorsåg med skyddsglasögon o handskar.

Husbilen Credo sa...

Kanon bra tolkning.
Må så gott!

http://fotorutan.blogspot.com/

Vittran sa...

Ser att lillkillen är redo att bygga om huset.:-)
Ute är det vitt. Våren dröjer visst.
Ha en bra dag!

Kerstin sa...

Den här tolkningen är ju kanonbra. Snyggt jobbat! :)
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Hej på dig o tack för dina rader hos mig! Här skiner solen ibland, blåser isvindar men ingen snö än!
Vi hade jättebra väder att köra i! Ingen snö alls! Såg på nyheterna att ett snöväder väntades och vi var så tacksamma att vi kunde åka hem en dag tidigare!
Kramen!
Ragnvi

annalarssonphotography sa...

En sån härlig bild på temat :)

Jag vaknade också till snöstorm..
Det gör inte att man förvandlas till en sångfågel direkt :/
Hoppas du får en fin dag ändå!
Kram Anna

Veronica sa...

Kanontolkning!! Snyggt Anette =)

Pumita sa...

Du kan alltså få en helrenovering hemma när som helst! ;) Kul med en så driftig son!

anemonen sa...

Fin bild och jag känner igen verktygen.

Benita sa...

Fin bild och en bra tolkning.

Photos by Storm sa...

Perfekt att bara hoppa i byxorna. Måste vara skönt att ha en snickare så nära. Trevlig helg/Lis

Paula sa...

Fint kort bra att ha en egen liten snickare...

Hero sa...

härlig tolkning!
Trevlig helg

Mita sa...

Vilken bild du fick till med verktyg, ha det bra

Ulrica sa...

Perfekt att ha fotomotiver nära till hands... Snyggt jobbat:)