söndag 14 juni 2009

Fototriss - hett

Rykande färska bilder! Ja, faktiskt så rykande att det är heta...........




Mums, turkisk peppar. Godis som är så hett att man känner sig sönderbränd i munnen!


Gott om hetta i min kryddlåda........

Här är lite egenodlad chili i mitt växthus. Ser ni den pyttelilla frukten? Fler är det på gång också. Det gröna i toppen på blomman är början till en chilifrukt.....
Något hett väder kan jag inte bjuda på idag heller, däremot var det hett värre på jobbet i går.
Dåligt väder, massor av kunder och fel på ventilationen............ja, ni fattar va?!
Fler heta bilder finns det här.

26 kommentarer:

lilalili sa...

Wow så hett det var här då! Jag gillar dina bilder - speciellt den sista!
Ha en skön söndag! Kramis

annette sa...

Här tänkte Du till snabbt och snyggt, visst är det spännande med alla kryddor och annat vi kan köpa numer för att laga till en massa goda maträtter, egenodlad chili måste vara toppen att ha i växthuset, det fårbli min favoritbild.
Visst skall jag hälsa till Naturbruksgymnasiet, känner två av lärarna som arbetar där;)
Hoppas det blir bättre på jobbet idag!

Kram //annette

marie roxbro sa...

Vad mycket hett du har....snygga bilder o turkisk peppar är mums

Paula sa...

Här var det så hett så jag får ta och dricka lite vatten hihih
wow egenodlad den blir min favorit..

Maria sa...

Aptitliga bilder du bjuder på. Den sista värmer en annan chilioldare lite extra.

Photos by Storm sa...

Jättebra tolkning med bilder från din närhet. Turkisk peppar är gott men som sagt inte så många/Lis

Jah Hollis sa...

Fin tolkning av temat. Den egenodlade chilin vinner i dag. Tro det eller ej, men även jag har lyckat gro chili på min balkong och den blev het vill jag lova.

Resa med Herbert sa...

Hej Anette!

Härligt heta bilder med hetta i. Vad kul med egenodlad chilifrukt, jag har dom på burk i kylskåpet. Jättefina bilder.

Det var ju tråkigt att vädret inte vill bli bättre hos er. I går hade vi soligt om än lite vindigt, fast på vår balkong kunde man säja att det nästan var hett, jag satt ute och läste och solade och svetten rann och jag blev röd i skinnet. Idag ser det ännu bättre ut, nu skall vi sätta oss ute i solens härliga värme och äta frukost.

Solvarma kramar från Irene

Marie sa...

Verkligen rykande hett idag hos dig :-) Eftersom jag är ett godismonster blir den turkiska peppar´n min favorit.

Artlover sa...

Mmm, du visar t.o.m. mitt favoritgodis från din triss. Nu blir jag sugen:-)
Kram
Artlover

princexswe sa...

Hett var det här. Jag gillar lite heta kryddor därför blir mittenbilden min favorit idag.

Pialotta sa...

Alltså jag har odlat chili i stor kruka på balkongen.. gick alldeles utmärkt:-) Chilli är hett.. man får passa sig så man inte bränner av sig tungan;-) Bra tolk o studs i dina tre:-) Ha de gott/Pialotta

Nettan sa...

Jättefina bilder på temat!
Hett kan man säga om dom...

Ha det så bra. Kram // Nettan

anemonen sa...

Hett så jag blir svett bara av att se på bilderna. Snyggt jobbat.

dahlarna sa...

Fina tolkningar på hett! Kul att odla egen chili. Turkisk peppar är verkligen supergott - den glassen är min absoluta favorit! Ha det så bra!

Famos/Menageriet sa...

Trodde första bilden var hundgodis, men det passar den ju inte riktigt som.
Tredje bilden blir min favorit, eftersom något så fint kan bli så starkt och hett!
Bra tolkning på temat!
Ha en fin vecka!

Majsan sa...

Härliga tolkningar! Turkisk peppar är sällan fel och det samma är ju för kryddor.. heta sådana.

Monica sa...

Vilken fiffig triss du fått ihop...jättebra! Gillar första bilden, gottegris som jag är :)
Tjingleing
Monica

Annika sa...

Hetare än uppe på Etna är det hos dig idag ser jag :o)Din turkiska peppar ser ut som nått djurfoder. Ser äckliga ut :op :o):o)Så favoritbilden får bli den sista på din fina chiliplanta.
Kramar Annika

Viola sa...

Du visar upp en härlig tolkning!
Och så skapar du ett suuug på turkisk peppar;-)

Undrar om Statoil är öppet? ( fniss)

Hej från mig!

christina sa...

Många heta bidrag i den här trissen! Gott men vanskligt för mig!!!

Lilla My sa...

Godis..mums men turkiskt peppar är lite väl starkt för mig :) Har också chili planta i växthuset men inga frukter ännu. Har den mest för prydnad...
Vi hörs
Lotta

Amanda sa...

Härlig het "kryddblandning" Är det heta massagestenar? Du har heta kryddor malda på burk och en egen "strong" växt i din trädgård. Bra triss och så var den rykande ny. /Amanda

Lillebeth sa...

Har aldrig provat att odla chili. Kanske skulle jag försöka.
Hoppas du nu kan andas fritt igen!

Karin Berg sa...

turkisk peppar är mums =)

B i r g i t t a sa...

Heta bidrag har du - det både bränner och saftar sig i munnen. Den turkiska pepparn tar ja direkt :)