fredag 19 juni 2009

Bara en massa rosa blommor......

Midsommarafton och typiskt svenskt midsommarväder. Regnskurar och småblåsigt! Nu är vi inte så fruktansvärt "midsomriga" i vår familj. Barnen gillar inte dans runt midsommarstången (ja, dom brås på sin mor.....) , grabbar vill ju inte heller ha blomsterkrans i håret (där brås dom nog på sig far.....), men lite sill och potatis brukar slinka ned och så blir det grillning framåt kvällen. Makens syster med familj bor två kvarter från oss och vi brukar fira midsommar ihop (de har också fyra grabbar! Måste vara nåt med luften häruppe.....)

Här kommer en liten kavalkad på en del av mina rosa blommor som jag njuter av just nu.....
Nora Barlow-acklejan har så många blommor. Nu kan jag till och med plocka in små buketter för jag har flera plantor som blommar.
Fler än jag gillar den laxrosa Salmon glow. I går var det en strid ström av humlor till den "busken".
Igår var vi hos veterinären med Ester för vaccination. Veterinären tyckte hon var så fin och pälsen glänste så vackert = stolt mamma eller matte heter det visst.......

Den här raringen är väl söt. Rosenskära Double Click Bonbon, som en karamell.

Maken och jag planerade semester och det blir några nätter i Berlin och Salzburg på vägen till Kroatien. Berlin har jag längtat till............så igår hade jag lite "undervisning" för barnen och Berlinmuren och järnridån. Berlinmuren började rivas när jag precis fått mitt första barn så den tiden var magisk på flera sätt!!



En favorit har slagit ut - fingerborgsblommorna! Kan aldrig slut titta på dom .........


De brukar ju vara fulla av humlor men igår föredrog humlorna vallmon. Inte lika trångt in till "godsakerna" kanske.
Igår köpte jag två par skor på Ecco-butiken. Har sådana problem med mina fötter (hallux vallux) och jag brukar köpa billigt för skorna blir så fula efter ett tag. Men nu slog jag till, det var lite rea också............Man känner ju direkt vilken skillnad det är på skor. Som att gå på moln och de var mjuka men ändå stadiga..............så nu är det slut med billiga skor för min del. Bättre att köpa ett par rejäla än tre par billiga.........

Nu önskar jag alla bloggvänner en riktigt härlig midsommar. Vare sig ni är "midsommar-nördar" eller lite mer som jag............

Kram!



12 kommentarer:

Hedera Helix sa...

Nörd vet jag inte men midsommar firar vi, med liten stång, lite dans och så där vidare =)
Har inte kommit in på trädgårdsbloggen på flera dar, vad sur man blir...vill ju också göra ett midsommarinlägg....
Hoppas du får en härlig midsommar - många vackra blommor har du att njuta av i alla fall!

Photos by Storm sa...

Fantastiskt vad mycket blommor du har i din trädgård. Hoppas ni får en fin midsommar med sol och värme i Jönköpingstrakten/Lis

Handarbete/Pyssel sa...

Trevligt att få se lite blomster! (på trädgårdsbloggen är det ju lite si och så med hur det fungerar...)

Vi brukar alltid göra något speciellt på midsommar, men jag vill inte ha det lika år från år.
Förra året åkte vi till Norrköping och bodde på hotell och gick på Kolmårdens Djurpark tillsammans med min sambos bror m. fam.
I år ville de hitta på nåt igen, men jag kände att jag inte vill åka iväg varje midsommar, så vi stannar här i byn och umgås med närmsta vännerna. Lite bad i tunna, god mat och trevlig sällskap =)

Resten av helgen blir det nog lite umgås med familjen, mina fyra bröder är i byn.
Och så lär det bli en del tid i trädgården! =)

Ha en jätteskön helg!!!
Kram!

annette sa...

Efter en 12 timmars arbetsdag igår och urusel sömn inatt så känner jag mej som körd genom en mangel, så jag är glad att det inte är så mkt planerat för dagen idag, lite sill, lax osv med goda vänner, ingen dans!!
Eran semesterresa låter toppen, gäller ju att inte ha för bråttom ner till Kroatien för det finns ju massor av intressant på vägen.
Jaså sonen har inte varit vid Kaktusplanteringen;) Kan jag inte förstå;)
Passerade där nu på morgonen och fotade lite när jag åkte och handlade lite färsk fisk på torget, är ju alltid så fint att få uppleva detta konstverk, för det tycker jag det är.
Ha nu en bra Midsommarhelg hälsar annette som tycker det är svårt att skriva anette:)

Kramar!

annette

Marie sa...

Åh vad jag är avudsjuk på den där aklejan!!! Helt underbar!!!

Trevlig Midsommar!
Marie

Wickans värld sa...

Ingen midsommarstång eller kransar här heller. Men sill vill jag gärna ha....
Ha en trevlig midsommar du med!
Kram / Wickan

annalarssonphotography sa...

Mycket vackra bilder! :)

Ha en fin midsommar på DITT sätt!
Jag är inte så midsommar-nördig jag heller.
Jag har packat mina fotoprylar och med detta härliga väder kanske jag kan få fota åskväder ;)

Man får försöka att vara positiv och så lite jordgubbar såklart!
Kram Anna

Maria Thorbjörnsson sa...

Ja tiden den bara går o går--Så ha en riktigt skön Helg
Många Kramar Maria
Lilleman o Lillemor hälsar till Ester

Ninni sa...

Nej vi firar inte heller midsommar så mycket mer än med god mat och dryck. Någon dans blir det inte och ingen midsommarstång heller. Så mycket fint du har i din trädgård! Jag gillar också fingerborgsblommorna! De är så läckra med det vackra mönstret! Låter härligt med en resa ner till Kroatien. Vi åkte också dit för några år sedan, Vi tyckte att Slovenien var så vackert men hade tyvärr inte tid att stanna där någon längre tid, bara några dagar i Piran som ligger vid kusten. Men Slovenien är nog värd en egen semesterresa.
Ha en riktigt skön midsommarafton!
Kram Ninni

anemonen sa...

Salmon Glow måste jag bara ha i min trädgård. Den är så vacker.

NinaVästerplana sa...

En go o gla midsommar på valfritt sätt önskar jag er
Nina

Lisbeth Williams sa...

Underbara bilder!
Surfade förbi för att önska alla en GLAD MIDSOMMAR! Själv jobbar jag :-( Men tänker sticka emellan med lite bloggande. Välkommen in, titta runt, läs och var med och tävla om en trädgårdsbok - ELLER en inredningsbok! Adressen? http://designskolan.blogspot.com