måndag 20 april 2009

"Någon" hittade trädgårdsdynor och äntligen en julros som blommar!

Efter lite letande hittade "någon" äntligen rätt dynor................lite grövre struktur i tyget, lite mönster och "garnerade" med gröna snoddar (vi har gröna detaljer på vårt rödvita hus). Priset var ju inte helt fel heller....................vi fick dom för 125:-/st!! Ibland har man bara sånt flyt....................


Så ÄNTLIGEN, som jag har tjatat (eller hur X *ler*), så har en av julrosorna slagit ut. Den mörkröda! Inte blir man precis besviken, den är så himla vacker. Den rosa ser ut att följa efter snart, lika så den vita. Sen väntar jag bara på min prickiga........





Vilken färg! Den enda "tråkiga" med julrosor är att blomman riktar sig neråt, så man får liksom vända på dom för att titta på härligheten...............
************
Vi var på bio igår kväll, maken och jag, "män som hatar kvinnor". Den var jättebra och man ser framemot de andra två filmerna som kommer i september och november. Det enda jag tyckte var lite svårt............det var att se Peter Haber i sin roll. Han är så förknippad med "Martin Beck" i Beck-filmerna. Å andra sidan var det svårt när han blev "Martin Beck " också för då var har bara Sunes knasiga pappa.........
Dessutom så har "Änglar och Demoner" premiär i maj! Den boken är ju bara såååå bra. Gillade den bättre än DaVinci-koden............

Dags för hundpromenad..................Ha en fin dag!



9 kommentarer:

LottaM sa...

Först: Skönt att Ni blev av med katterna. Jag bar ut mina växter efter påsk och ställde dem på altanen. Åh, så ren och fint där blev där de stått.
"män som hatar kvinnor" var toppen tyckte jag oxå.
Vilken vacker färg på julrosen.
Ha en fortsatt fin måndag!

Monica sa...

Härliga Julrosor :) Älskade boken "Män som hatar kvinnor" och skulle gärna vilja se filmen...men får se om man kommer iväg. Dynorna är jättefina !!
Tjingeling
Monica

Handarbete/Pyssel sa...

DEN var allt värd att väntas på - Julrosen alltså!!
Så vacker!

Ser fram emot den rosa nu då!!
KRAM!

Photos by Storm sa...

Så fint du får i trädgården nu, med nya dynor och julrosor. Jag var en sväng till stadsparken häromdagen och där fanns en egen liten julrosavdelningen. jag visste inte att det fanns så många olika sorter. Ha det bra/Lis

Pialotta sa...

Jag gillar julrosorna.. konstigt namn egentligen, då de blommar på Våren. Säljs ju i butik vid Jul förståss;-)De röda så sammetslika och vackra.. finns ju andra färger oxså.
Bra köp, visst ska man ha tur någon gång.
Jag har oxså sett Män som hatar kvinnor.. hade ett inlägg om just det, då jag sett filmen.. Visst var den sevärd och säjer som du om Peter Haber .. lite overkligt i den rollen..
Ser oxså fram mot nästa film.. På TV skulle väl de andra böckerna oxså gå.
Ha de gott Kram/Pialotta

anemonen sa...

Otroligt vackra bilder på dina julrosor. De tillhör mina favoritblommor.

christina sa...

Vilken julros, så vacker. Mycket bra bild!

Lilla My sa...

Åå så fina kuddar till stolarna någon valt :) och vilka fina julrosor du har. Är så avundsjuk.. mina äter bara hararna upp eller så dör dom annars av en kall vinter. Ha en fin dag /Lotta

Resa med Herbert sa...

Hej Anette!

Det var väl tur att "någon" blev nöjd då, snygga är ju dom oxå tycker jag.

Underbar färg på julrosen.

Ja det är kul att gå på bio då och då, och jag tycker det är trevligt att få en recension, tack för den.

Solvarma kramar från Irene

http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/