fredag 6 mars 2015

Blommig fredag: Rosa

Rosa, är en älskad färg i min trädgård! Den finns även lite grann i huset, men bara lite. Däremot finns det inte en gnutta rosa i garderoben :)
 

Mycket rosa finns det som sagt i min trädgård. Här är litet urval.


Givetvis finns också favoritblomman vallmo i en massa rosa varianter hos mig.

 
Vad längtar man efter nu.........vår förstås. Vi är på god väg, krokus, snödroppar och vintergäck blommar på skyddade ställen. Ännu får vi vänta ett tag på det stora "vår-poffet" och förmodligen som hinner det komma några bakslag också...

 
Den här túlpanen var en nykomling hos mig förra året. Den gillade jag mycket med det rosa och framförallt den gröna randen.
 
 


Ja, den här bilden har jag visat förr, men detta är min favvokombo från förra året. Den rosa tulpanen Angelique och förgätmigej.

En trevlig helg önskar jag er alla. I morgon blir det en liten utflykt och på söndag tänkte jag njuta av vårvädret emellan sonens handsbollsmatcher! 


Här finns det fler rosa drömmar!
 

20 kommentarer:

Maribel sa...

Många fina rosa, så vackert.
Trevlig helg!

trädgårdsdrömmar sa...

Inget svårt tema för oss som älskar rosa blommor.Dina är jättefina.
Trevlig helg.

Rosor och ruiner sa...

mmm, ljuvliga rosa toner du bjuder på! Min favvofärg!

Trevlig helg! MIn dotter åker till Sthlm för handbollsmather, tyvärr är det deras "hemmaplan", inga fastlandslag vill komma hit till ön... trist!

Kram Gunilla

Meta sa...

Ja minsann det kunde jag gissa att det skulle komma många vackra blommor på bild från dig
Ha en fin helg
Kram Meta

Cat sa...

Även om jag inte tillhör de rosa fanatikerna, måste jag medge att det är fint.
Ha de gott. Catarina

Marit sa...

Nydelige bilder! Jeg elsker rosa både på klær og på blomster :)

Tulipanen din var vakker!

Ha det godt!

Villrose sa...

Nei, i garderoben..
Men åh, så mye rosalekkert i hagen din!

Gunilla sa...

Otroligt fina bilder på riktiga favoriter i rosa.

Trevlig Helg

Anette i Torsåker sa...

Superfina bilder. Pionen med sitt sällskap är favorit!
/Anette

Unknown sa...

Du har mye fint i rosa i hagen. Det er ikke mye rosa i klesskapet mitt heller:)

Veronica sa...

Undrar om vi nånsin kommer att klä oss i rosa?? Jag har funderat hela dagen.. Kanske på sin höjd en rosa keps eller rosa strumpor ;)

Men där ute får de finnas !

Kram och ha en skön helg!

//Veronica

Carina sa...

Rosa är en härlig färg i trädgården och faktiskt en jag gillar i garderoben. Många vackra rosa nyanser i din trädgård. Tulpanen var läcker och alla vallmor...

Ha en härlig helg! Carina

Anita sa...

Jag bara sitter här och ler lyckligt. Att det finns så mycket vackert i rosa. Helt underbara kollage. Och din favoritkombo är bara hur snygg som helst. Vilken tur att dom blommade samtidigt. Jag skulle matcha rosa tulpaner med blå förgätmigej ett år men tulpanerna blommade inte förrän förgätmigejen sagt hej då. Så kan det också gå. Men tanken var god och hos dig blev även resultatet gott!

Ha en trevlig helg!
/Anita

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Mycket fint du har! Denna tulpan var också ny för mig i fjol. Jag har också med dem på min sida, gillar den mycket och hoppas att den "vill" även i år!

Ha det hott, kram Ewa :)

Anonym sa...

Rosa blommor är så vackra! Men jag har heller inget rosa i garderoben.
Ha en trevlig söndag med handboll!

Millas Trädgård sa...

Så mycket underbart rosa du har!
Milla

Rost och rädisor sa...

Tjusiga bilder! Kan knappt tänka mig en trädgård utan rosa.
Allt gott
Anette

Linda sa...

Beautiful photos!!! :)

an angel at my table sa...

Underbart! Jag älskar dessa rosa collage. Rosa är min absoluta favorit färg och du verkar ha en hel del skönheter. Drömcombon tulpanen Angelique och förgätmigej har även jag försökt att förverkliga i min trädgård!

Emma sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)