söndag 20 oktober 2013

Trädgårdsfärger: Blå

Blått det är en av "mina" färger i trädgården så här följer ett urval av mina blå.............



Balkansippa


Blåsippa


Blöt blåklocka


Riddarsporrar



Heliotrop, den måste jag alltid ha minst ett ex av. Den doftar ju så gott.


Ett "ogräs" förgätmigej som finns lite överallt i trädgården...........


ett "ogräs" till viol (skogsviol?) som flyttat in från skogen.
Den är nog mer ett ogräs än vad förgätmigejen är.......jag får dra upp emellanåt annats kväver den en massa annat.


Ett "ogräs" till som absolut inte är ett ogräs men som sprider sig lite väl mycket. Bergklinten! 


Till sist en stor favorit, som är lite av ett ogräs hos mig för den blir små plantor att portinera ut lite här och var och DET är ju helt ok. Lavendel är det förstås.





Så nu får ni kika in hos Charlotta och vara med. 

Nästa vecka blir det en paus från mig eftersom jag är på resande fot!


3 kommentarer:

lavendia sa...

Jaha, det var lustigt. Att vi bor i samma hörn av världen.
Mycket vackra bilder. Verkligen en blöt blåklocka. Jag tycker också att heliotrop doftar gott.
Då får vi se om det blir någon snö i våra trakter.

Charlotta sa...

Sköna blå blommor hos dig. Att en del beter sig som ogräs är ju lätt att förlåta när de är så vackra!
Tack för att du delar med dig av dina blå trädgårdsfärger. :)
Kram Charlotta

Anki sa...

Visst är det helt underbart med blå blommor... och heliotropen - mmm... doftar härligt!
Välkommen som följare hos mig... lägger till mig här på din sida också :)
Ha det gott!
Kram