söndag 17 februari 2013

Söndagstankar......

Sitter här och och längtar, som så många andra säkert, efter VÅREN!! Det känns ju väldigt avlägset just nu även om ljuset kommer tillbaka med stormsteg och fåglarna kvittrar för fullt!


Men visst är det härligare när man kan plocka in buketter och sätta på borden! 


Jag längtar efter humlesurr i sälgen!


Jag längtar efter alla vårlökar........jag satte ju en massa (mer än hundra!!) tulpaner i höstas + en massa "smålökar". Det längtar jag efter.........

Mest av allt längtar jag nog ändå efter den där första koppen kaffe ute på trappan, med fågelkvitter och solens varma strålar.............MEN den som väntar på nåt gott....

En trevlig söndag önskar jag er alla! Själv ska jag jobba ett par timmar och sen tänkte jag träna lite, har bokat gympapass, men funderar på om jag ska ta gymmet i stället.............det är mitt stora beslut i dag ;D


2 kommentarer:

samson sa...

Ja nu längtar man verkligen
härliga bilder du visar
ha det så bra
maggan

Ölandsvindar sa...

Ja, vad man längtar!! Det har ju varit ovanligt solfattigt några veckor nu. Igår funderade jag också på om jag skulle ta en promenad i halkan eller sitta kvar i soffhörnan med en bok. Det valet var enkelt och boken var spännande.
Kram /Kerstin