fredag 1 april 2011

Blommig fredag: på marken/on the ground

Ojoj, vilka problem jag har haft med bloggen idag, men till slut kom jag in..........

 
Marken, gräsmattan, ser inte så kul ut idag................


...men snart så kan man njuta av att gå barfota på den mjuka mattan!


På marken, i landen börjar det spira lite...........här ser vi lite regnvåta aklejablad, som sedan blir så här ljuvlig........


.......en Nora Barlow!

På marken i ett annat land skymtar man vallmoblad ....


...ifrån den härliga jättevallmon Salmon Glow!


Titta här var jag hittade på marken igår - en domherre! Undrar var den har varit hela vintern?


Fler bilder finns hos Katarina.


Nu ska vi se om vi lyckas med sparande och länkandet av detta inlägg.......

Ha en fin helg!


15 kommentarer:

Christina sa...

Härliga bilder, som ger hopp!
Önskar dig en skön vårhelg!
Kram
Christina

Lena/isklockan sa...

Vilka härliga bilder. Tussilago mellan tårna är ju för härligt !. Kram

Ruben sa...

Jag tycker nyutsprungna (kan man säga det) aklejblad är sanslöst vackert!!
Men uj uj, tänka sig att gräsmatta blir grön så småningom, det kan man nästa inte tro när man ser den nu!
Ha det gott!
/Ruben

Anonym sa...

gorgeous images, love the robin.

Lisa sa...

Ja nu är det svårt att tro att gräsmattan kan bli grön igen, tur det finns grön mossa ;-) Vilken härlig bild på de små fötterna, hoppfullt. Gillar verkligen de där håriga vallmobladen nu när de tittar fram, de är smarta och har vinterpälsen på, hi hi.
Ha en skön helg
Lisa/Lisas trädgård

Anna Vattenkanna sa...

Löftesrika bilder! Barfotafötter... tårna bara längtar ut ur strumpor och vinterskor ,-)

Kram Anna Vattenkanna

Ylva sa...

Jättefina vårbilder! Jag gillar verkligen aklejans blad. Det är lika roligt varje år när snön tinar och de små bladen redan är på gång..
Ha en bra helg!
Ylva

Rosor och ruiner sa...

Säg nu inte att Blogger skall krångla, det hade vi ju nog av på Trädgårdsbloggen, eller hur!
ja, vallmobladen kan även jag börja skymta nu :o)

Suss o Kai sa...

Så härligt att se barfota fötter och med en sol mellan tårna :) Kram Suss

easygardener sa...

Good to see that those little leaves will grow into beautiful flowers. I love the Poppy!

AnnCharlotte sa...

Vilka otroliga kontraster....
Längtar efter att gå barfota i gräset ;)
Ha en skön helg ;)

Helén sa...

Åh, vilka vackra "mark" bilder!!! Snacka om kontraster...men snart är det färgglatt o dant i våra rabatter:) Kram Helén

Pumita sa...

Härliga bilder! Jag är ju så svag för vallmon och tussilagobilden är perfekt. Varför ska det dröja så länge? Ha det gott!

Mia sa...

Jag har tittat efter domherrer hela vintern men ingen har visat sig hos mig och vid mitt fågelbord...har saknat den!
Härlig bild med fötterna på gräsmattan med den lilla blomman.
Kram mia

Katarina sa...

Förvandlingen är otrolig. Vilken växtkraft naturen har!