fredag 4 juni 2010

Tema fredag: vy

Ni som känner mig genom bloggen vet ju om min stora svaghet för Alperna. Helst på sommaren, men den här gången blir det ingen alpbild utan en bild ifrån Franska rivieran. Vi bodde i Cap Esterel och utsikten från lägenheten över Esterelbergen är väl inte så dum?

I år blir det ju ingen utlandsresa av kända (fyrbenta, lurviga och valpiga) skäl, så det är tur man kan gå tillbaka och titta på alla sina foton (och det finns ju några stycken.....)

Kika in hos Carina och se på fler vyer.

Trevlig helg! Om jag nu inte får ihop ett trädgårdsinlägg innan kvällen............risken finns:-)

18 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Det är ju tur att man inte har några långväga resmål längre, här nöjer man sig med fem dagar på fastlandet!
Vi var faktiskt lite osäkra på om vi skulle komma iväg i år på vår kombinerade semester/trädgårdsresa på grund av Pennys ålder. Blir det väldans varmt blir det jobbigt för en gammal hund, men vi har ju AC i bilen - och "lite" semester måste man ju få!
TREVLIG HELG önskar Susie

gittan sa...

Sommarsemester är inte min grej. Jag stannar helst hemma och njuter av trädgården och några turer till havet såklart. Men ska jag resa tar jag gärna bilen för då ser man så mycket mer av världen. Hoppas på en tur i höst kanske??? Ha det gött i solen / kram gittan

Maria sa...

Ja ibland är det så med dessa ljuvliga fyrbenta vänner:)
En svensk sommar är inte heller så dumt om den inte regnar bort förstår:)

Jag kommer att göra ett litet sommar uppehåll och vill därför önska dig min vän en rikigt härlig sommar!

Kramar Maria

Lasseivomma sa...

Du, vilken fin vy, men den går naturligtvis inte upp mot en vy över en valplåda. Hoppas att vi får se den vyn snart.

Monica o jacob sa...

Ja sämre skäl för att inte åka finns ju, nästan avundas dej som har en babbas att pussa på;-)
Noskvalster har vi konstigt nog aldrig haft men det är nog mer tur än skicklighet.
Ha en skön fredag;-)

Photos by Storm sa...

Ja, visst är det härligt att titta tillbaka på bilder från olika resor. Den här vyn ser härlig ut. Ja, nu får ni hålla er på hemmaplan med "lill-stumpan". Brukar ni använda hundpensionat annars?

Hoppas du får en skön helg i det fina vädret/Lis

Josefine Bergqvist sa...

Vilken härlig vy! Ser så mysigt ut!
Ha en skön helg!

Petit Eyekiss sa...

Underbar bild! Där skulle jag inte ha något emot att bo!

Cecilia Artista sa...

Vilken vacker vy! Ni hade det nog skönt där på Franska Rivieran!

Själv föredrar jag allt Rivieran framför Alperna. Men Alperna var förstås vackert när vi passerade där förra året just på väg till Rivieran. I Nice fick vi bilinbrott och de stal våra datorer mm. Så tyvärr har jag inga bilder kvar från resan innan Nice, dvs inga bilder från Alperna heller vilket förstås är tråkigt. Men jag får titta på dina bilder i stället!

Annelie sa...

Det var ingen dålig vy! Förstår att du blivit förtjust...
Trodde det flugit in en fågel i mitt rum, men det var ju bara duuuu! *skratt*

Mimi sa...

Jo dit ska jag nog på nytt, men utanför säsongen. Tycker inte om att trängas med folk.:) Hälsn Mimi

Jah Hollis sa...

Inte illa. Den utsikten skulle man väl kunna leva med. :-)

Pumita sa...

Nehep, ingen bild från Alperna... men okejrå, franska Rivieran får väl duga. *börjar planera hur man skulle kunna ta sig dit* ;)
Önskar dig en trevlig helg!

Resa med Herbert sa...

Hej Anette!

Ja det finns många härliga vyer från Medelhavet och du har en av de vackra.

Jag hoppas att det går bra med studentfirandet och att ni får soligt och fint.

Jodå, jag strävar på med min skola och på fritiden studerar jag in Officepaketet som är ett måste för mig, så att jag kan hävda mig på arbetsmarknaden.

Fast i morron lördag tar jag lite fritt och besöker 2 av barnbarnen i Kungälv och sen på kvällen åker vi vidare till min bror och svägerska för lite trevligheter.

Jag önskar dig och de dina en trevlig dag på Kolmården i morron.

Solvarma kramar från Irene

Britt sa...

Ni får njuta av hemmet i sommar det kan vara rätt skönt att bara ta det lungt också. Vacker utsikt//Britt

syren sa...

Å jisses, man blir så ressugen när man ser bilder som denna! Maken fyller 40 nästa år, så då ska vi minsann ta oss en lite längre tur=) jag längtar!!

Wickans värld sa...

Visst är det skönt att ha fotografierna att titta på o önska sig tillbaka...

Anni sa...

Jahaja, då blev man ju lite ressugen igen... Jag som inte planerat någon sommarresa i år - inte än i alla fall!