tisdag 20 april 2010

Tisdagstema: musik

Jag har haft en liten time-out från alla fototeman. Har ju valp i huset så orken har inte riktigt räckt till...........men nu börjar vi komma i fas med varandra och det ska nog bli "ordning på torpet"!

Musik, ja det vore allt tråkigt utan den. Själv kan jag spela piano (eller har i alla fall tagit lektioner i sex år!). Äldste sonen spelar gitarr (självlärd) och gick även i många år och spelade oboe. Nu är ju äldste "deltidsutflugen" (går på universitet i annan stad) så elgitarren fick bli kvar hemma..............den akustiska har han med sig. Tur för mig att det fanns ett instrument i huset då!

Fler musikbilder finns det här.

14 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

Ett hem utan ett instrument, är ett tomt hem.(Tycker jag)
Här finns mitt dragspel, mammas gamla durspel, 3 fioler, gittar, mandolin, munspel,
Ibland är det ett väldans hålligång!

Elisabeth

gittan sa...

Här finns det just nu gott om instrument men de anv. dåligt för tillfället. Jag har min gamla gitarr stående framme men har inte spelat på många år. Mammas Mandolin ligger i klädkammaren och hennes key-board står i minsingens rum. Minstingen är den mest musikaliska i familjen och i hennes rum finns både elgitarr, en vanlig gitarr och ett trumset. Trummorna ska dock ut på Blocket de tar för stor plats!

Lena/isklockan sa...

Kul med musikaliteten. Yngsta dottern håller på att lära sig själv här också. Lite lite hjälp av storebror i början. Riktigt bra går det. Kram

Pumita sa...

Håller med dig, ett hem utan musik är inget hem! Gitarr har jag aldrig ägt eller någon annan instrument heller för den delen men kommer från en musikalisk familj och lyssnar "flytande" på många sorters musik. Det är ett av de stora glädjeämnena.

Lena/isklockan sa...

Hej igen Anette!
Kul att du tipsade mig om krolliljan för jag har ju tyckt att det är lite konstigt att rosenstaven har växt så eftersom jag har för mig att den blommade ganska sent på sommaren. Och när du nämner om krolliljan så kommer jag ihåg att jag pillade ju ner små halvtrasiga lökdelar från de jag hade på ett annat ställe, för två år sen. Tänk om det är så , va kul!! Krollilja är ju fantastiskt vacker. Och när jag tittar närmre på den så har antagligen den där baggen som är på liljor och äter hunnit dit....hål i en del blad.( TACK!!!!!Kram

Maria sa...

Snygg bild:)

På tal om bilköer här i Belgien. Någon sa till mig för flera år sedan att 2010 går det inte att köra bil i Bryssel längre för det är för många bilar, men det har vart problem redan ett par år nu. Jag är verkligen glad att jag inte jobbar i Bryssel längre för det var inte kul att pendla varje dag. Tror att jag satt i bilen mellan 3-4 timmar varje dag.

Hur går det med lilla vovven?

Anonym sa...

Det musikaliska hos oss är minimalt. Äldsta dottern spelade instrument ett tag iskolan det är allt. Själv kom jag på när jag gick i femman att jag skulle spela fiol ( av alla j-a instrument valde jag det) vilket resulterade i att våran hund alltid satt och ylade för att det lät så falskt. Sjunga kan jag inte heller utom när jag har intagit någon alkoholhaltig dryck, då tycker jag att jag sjunger förbaskat bra. Avundas alla som kan spela och sjunga och önskar att jag själv haft de talangerna.
Kram

syren sa...

hihi, jag vet oxå att d går att lära sig spela gitarr på egen hand. har jag gjort - o en elgitarr klingar fint den! har vi oxå hemma, synd bara att tiden inte räcker till...

Knatten sa...

Försökte mej på piano i många år när jag var typ 10-13 år. Inte min grej. Fast jag vill nog inte påstå jag är omusikalisk för jag sjunger gärna...Hur det sen låter vet bara jag. /Knatten

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Har en del instrument liggandes, men spelar inte på den det gjorde däremot svärmor och min mor.
Själv spelar jag på min gamla stereo den är lättare att hantera.
Ha en bra tisdagskväll.
LottaM

Wickans värld sa...

Vilken musikalisk familj! Ni har ju en egen orkester!

Olga T sa...

Snyggt foto!

Ninne sa...

Musik är skönt- o särkilt när det utövas av bran o barnbarn i synnerhet.Själv har jag spelat lite piano, men det var inget vidare tyckte jag då. Nu står här ett gammalt piano, som ingen har plats till- så det åker väl på tippen. BBarn spelar på Keybord. lite mer hanterligt.
Fin bild osså, som vanligt.
Skönt att vovsingarna går bra nu
KRam Ninne

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Här har vi ett tomt hem;-) Sönerna har flyttat...
Ha det gott
Birgitta