lördag 5 september 2009

Musikfoto: låt som berör


Musikfoto igen och jag hade bestämt mig för Uno Svenningssons Under ytan, men Rajson hade ju samma tankar :-) En underbar låt!!

Men det är ju inte så svårt att hitta underbara låtar som berör..........den här har också några år på nacken och är en hemsk historia, som får en att tänka...................och jag tänker så här med bilden jag har valt till.......................Mår man som personen i texten så önskar man nog ibland att man var en fågel som kunde flyga iväg.............



Fler musikfoton hittar du hos Rajson

8 kommentarer:

tallrotsmarie sa...

fin låt, som säger mycket sorgligt i texten...

Resa med Herbert sa...

Hej Anette!

Ja det var en lite sorgsen låt och jag kan tänka mej att man skulle vilja vara en fågel, uppe i det blå när man har det så här. Fin tolkning.

Hoppas att du får sålt många roliga grejer i dag. Det måste väl vara kul att arbeta i butik och träffa så mycket människor?

Här är det i dag nästan vindstilla och mulet, just nu inget regn, så vi får väl se vad dagen bär med sej.

Solvarma kramar från Irene

Golfhustrun sa...

Vet du, jag har aldrig tänkt på texten i denna låt, men jag har sjungt på den så mååånga gånger. Snacka om att den har fått ny innebörd för mig nu!

Ha det gott!

EnviroSheila sa...

Jättemysig låt som jag har lyssnat sönder när jag var lite yngre! Visst berör den!

Anonym sa...

"Jag ska köpa vingar för pengarna..." :-)

Pia sa...

Ja du Anette!! Text som berör och en fågel som har vett på att flyga iväg!! Perfekt kombo och bra val!! Må gott och tack för kommentaren idag!!

Rajson sa...

Det är en härlig gammal goding. Har alltid blivit lite ledsen av denna låt.
Ja tänk om man kunde vara fri som en fågel då oh då!
Tack för ditt fina bidrag och ha det gott!

Namn: Eva sa...

Bra låt och ett bra foto!

/Eva