fredag 21 augusti 2009

Fredagsfärg: brun och grå

Veckans fredagsfärger kändes lite dystra. Brun och grå. Inte precis glada, livliga färger, utan mer dämpade, som jag är i humöret på hösten........

Motivet låg framför mig på skrivbordet denna vecka också (ja, vi har det stökigt på skrivbordet........). De här klubborna fanns i en jättekartong som Jocke köpte på semestern. Men han vill inte ha dom här! Varför? Jo, det är lakritssmak och gissa vem som älskar lakrits........jag såklart!

Nu får ni kolla på fler fredagsfärger och kanske delta själva. Det är kul!! Kolla in HÄR

Trevlig helg alla bloggare!

20 kommentarer:

Nukke sa...

Lakrits Yummy !!!!!!!

ღ Fotorutan ...ღ sa...

Jag tar en klubba med mig så jag klarar dagen. Gott gottigott gott.
Ha en bra dag!

Bitten sa...

Lakritsklubbor skulle jag kunna äta fler om dagen. Ser gott ut.

Jah Hollis sa...

Smaken är som baken brukar man ju säga. Det en inte gillar, det gillar någon annan.

Lillebeth sa...

Men grått papper ser ju inte så aptitligt ut. Tur att du gillar innehållet. Ha en riktigt skön helg. Fast du jobbar väl förstås?

jeanette sa...

Lakrits är gott ibland, särskilt lakritsglass.
Tack för din fina kommentar. Ibland funderar jag på om det är för mycket färg på bloggen, men jag bara ÄLSKAR färg...

Amanda sa...

Tur att du hade några kvar och vad bra det är när det finns godis som ingen vill ha ... Då får vi lite extra. Jag tycker också om lakrits /Amanda

foto CHIP sa...

Dom ser ordentligt inpackade ut :)

Ina sa...

Jaha, så blev jag sugen på godis igen då! Lakrits närmre bestämt *s*

/Ina

Lavynnia sa...

Lakris er så godt! Jeg husker at jeg pleide å kjøpe sånne Dundersalt, eller hva det nå heter for noe. Masse deilig lakris som brant på tunga, og som fikk deg hekta;)

Nei vent, det het visst Tyrkisk pepper! haha, det var godt! :)

Takk for kommentar! Ha en fin dag:)

Susanna sa...

Hahaha!!! Ja här är en till som äääälskar lakrits :-D

Pialotta sa...

Nämen så passande Anette.. trevlig bild blev det oxså.. gillar kompet:-)
Ha de fint denna fredag.. hörs säkert i morgon på musikfotorundan.. vilket är kul:-))

Veronica sa...

Mmmmm, är det inte dumle och lakrits så är det klubbor =)

Resa med Herbert sa...

Hej Anette!

Tur att han har en mamma som gillar dom då.

Ja det är praktiskt när man kan hitta sitt motiv så lätt.

Du får oxå ha en skön helg.

Solvarma kramar från Irene

sinneskatten sa...

Det skulle jag inte tacka nej till.
När jag gick med första barnet fick jag högt blodtryck av all lakrits jag proppade i mig.

Famos/Menageriet sa...

Min första tanke var också trista färger. Men lakritsklubbor på skrivbordet kan ju aldrig bli trist.
Tack för kommentaren och ha det så gott!

Artlover sa...

Mmm, bjuder du på en klubba? Bra val till omgångens färger:-)

anemonen sa...

Tack en sådan vill jag gärna ha.

Anonym sa...

Bra tolkning av färgerna, lite annorlunda

Olga T sa...

Ibland är det med bra med skilda smaker. Ovanligt papper på klubbor!