fredag 28 augusti 2009

Ett litet leende betyder så mycket........

Idag har jag jobbat en stund! Mest för att packa upp varor men det är klart man får prata lite med kunder också..................idag hade jag en sån trevlig stund med en man och hans gamle far........vi pratade och skojade och det slutade med att de båda gick skrattande iväg och själv stod jag kvar med ett fånigt leende på läpparna...........Tänk om vi alla tänkte på att vara lite gladare och dela med oss av våra leende lite oftare! Som Ester gör.........

Man har ju egentligen så mycket att glädjas åt även om det är en lågkonjunktur som är lägre än lågt..........det gäller bara att hitta de små guldkornen................ett kantarellställe (ja, det hittar ju aldrig jag......), en ny blomma som slagit ut, en kram från ett av barnen (eller gärna från alla) eller ett leende från en okänd.............Nu är det helg igen och jag ska försöka så att mitt glada sinne stannar hela helgen!! Visst ser det här flygplanet leende ut på "stjärtfenan".........
Nu önskar jag er alla goa bloggvänner en riktigt härlig och glad helg. Den sista sommarhelgen - tänk på det! Vi ska äta kräftor till son 3:s stora glädje.........KRAM!

7 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Sänder dig en dikt som kanske uppskattas.

ETT LEENDE …

Ett leende kostar ingenting, men medför mycket.
Det berikar den som mot det tar, utan att utarma den som ger det.
Det dröjer blott en stund, men dess minne förblir ibland evigt.
Ingen är tillräckligt rik för att kunna reda sig det förutan,
ingen är fattig för att inte förtjäna det.
Det skapar lycka i hemmet, det underlättar affärerna.
Det är sensibelt tecken på vänskap.
Ett leende erbjuder vila åt den som är utmattad,
uppmuntrar de allra mest nedslagna.
Och om du en dag möter en sådan människa,
som inte mera vet hur man ler,
var generös och ge ditt leende åt henne.
För ingen annan behöver det lika mycket som den,
som inte kan ge det åt andra.

Ha en bra helg!

Photos by Storm sa...

Javisst, du har helt rätt. Jag ser fram mot en helg tillsammans med lilla älsklingen i Malmö. Jag längtar så efter henne.....alltid. Ha en skön helg/Lis

Susanna sa...

Jag har märkt på mig själv att det beror på min egen inställning hur livet blir och det är just de där små sakerna du pratar som man måste lära sig att uppskatta. Och ger jag ett leende får jag oftast ett tillbaka...inte alltid men det ser jag förbi och ler vidare, för det finns alltid något att glädjas åt.

NinaVästerplana sa...

Det allra mest smittsamma o samtidigt ofarliga som man kan dela med sig av ;-)
Ha´t himla gôrgôtt bland kräftorna

Husbilen Credo sa...

Jodå man kan ta till vara på nyponen och rosta dem i ungnen så man får bort "klipulvret" men soppan får inte samma färg som den man köper bara brunare.
Ha gjort det en gång för länge sedan. Tyckte det var för mycket jobb för så lite man får ut av det.

Handarbete/Pyssel sa...

Hjälp! Tänkte jag först. Vad är det för nån hårig grott-man hon hittat att fota. MEN så såg jag ju, det är ju gulliga Eater !!!
Ja, Så fick jag mig oxå ett leende =)

Glad helg till dig och din familj!

Ninni sa...

Vad rätt du har! Det som jag kommer att sakna allra mest är de glada och oerhört vänliga människor som finns i Brasilien. Jag ska verkligen försöka komma ihåg det och tänka på hur jag bemöter andra i fortsättningen. Tänk att få ett vänligt leende och en fråga om man kan hjälpa till när man kommer som utlänning i Sverige. Hur många av oss bjuder på det? Och då menar jag till ALLA utlänningar, inte bara till turister. Jag kan ärligt säga att jag varit dålig på det innan. Oftast tycker man inte att man har tid eller inte kan tillräckligt bra engelska. Men finns viljan så kan man överbrygga det mesta.
Ha en riktigt skön helg Anette! I samma goda stämning;)
Kram Ninni