lördag 18 juli 2009

Blommor, blommor, blommor................

ja, nu blir det en massa blommor igen...................först ut en prunkfjärilsblomster. Frösådd i våras. De ser så ynkliga ut i början, men det tar de igen när blomningen väl sätter igång.


Purpurvinda, också frösådd i våras. Denna slingrar i spaljén framför soptunnorna.
Vallmo, har jag gott om ........

......mer vallmo

...och en till...

.......här är "vallmoängen" ihop med bland annat lammöron, lavendel och fingerborgsblommor....


Växthuset

Vit lavendel och blålila toppklocka!



Ooops, en vallmo till.....



........de dubbla är så fina.....


......men finast är väl pionvallmon....


.......eller kanske denna är den finaste?
Nej, det är omöjligt att välja en favorit!

Här ser ni uteplatsen som täcks av den enorma honungsrosen. Doften är underbar!


Så avslutar vi det hela med en vallmo......det blåste så att jag var tvungen att hålla i den!


Det var allt för idag! Nu ska det packas färdigt. T börjar bli lite nervös inför resan. Men glad och förväntansfull är han mest. Två veckors språkresa i Bexhill alldeles ensam (han är bara 12). Det blir väl en bra uppladdning inför skolstarten i engelska skolan som börjar här i Huskvarna i höst.
Sen ska det visst möbleras om också, mer om detta en annan gång.
Ha en fin helg!!


9 kommentarer:

Vittran sa...

Man ska passa på att njuta av alla blommorna nu. Så dina bilder är härliga. Vallmo får du gärna visa mer av. Min har inte börjat att blomma än, Fred tog en genväg genom dom en dag i veckan så det är bara att hoppas på att ingen tog skada av hans framfart. Tiokilokatt kan förstöra det mesta i växtväg.
Det måste vara spännande med språkresa utan familjen. Hoppas den blir bra och att han får roligt.
Trevlig helg!

Lilla My sa...

Har planterat en honungsros i vår så jag väntar med spänning på att den ska bli stor och blomma men det kommer ju en vinter också så få se om den klarar sig, jag hoppas det. Fina blomfoton hos dig.
Ha det gott /LOtta

Monica sa...

Hej. Förstår att du har svårt att välja en favorit bland alla vackra vallmo :) Jag gillar även kombinationen Toppklocka och vit lavendel....
12 år och ensam på språkresa. Framåt kille du har :) Min dotter var på sråkresa när hon var 15 och det var nog mamman, d.v.s jag,,,,, som var mest pirrig.
Tjingeling
Monica

Annika Christensen sa...

Oj oj vad mycket fint du visar.
Älskar vallmo.
Ha det gott
Annika

annette sa...

Oh, så mycket vackra blommor, sitter och njuter och kanske speciellt av alla Din olika Vallmoblommor, undrar hur många sorter det finns, Du har helt rätt i att jag skulle trivas i Din trädgård, så mkt att njuta av och lukta på.
Så tufft av tolvåringen att åka på språkresa själv, men det är nog en väldigt nyttig uppladdning och upplevelse, och jag tror inte Du skicka iväg honom om Du inte trodde han skulle klara av det!

Hoppas Du får en skön söndag!

Kramar!

annette

Husbilen Credo sa...

Pionvallmo är ju min favorit i din blomster prakt. Honyngsros har jag aldrig hört talas om ska kolla in den lite närmare.

The cottage by the Cranelake sa...

Härliga bilder!
Min vallmosådd misslyckades kapitalt, inte en enda vallmo blev det av fröerna?! Bara den sorten jag redan har här och som självsår sig friskt finns här.
Ha det gott!
Christer.

Moments of photography sa...

Vilka vallmo du har, så vackra!!!!

Du har en award att hämta hos mej..;)

www.vorblomman.blogspot.com

Ha en fortsatt bra dag!!!

Ulrica sa...

Vilken blomsterprakt du har i din trädgård.... Underbart!