torsdag 14 maj 2009

Tordagsreflektion v 20

Min reflektion blir några trevliga dag vi hade i Stockholm i sluten på förra veckan. Man lever länge på sådana små utflykter. Som ni ser så skötte vädret sig utmärkt också!

Ett liten åsikt i "debatten" om att semestra i Sverige..................Man behöver se något annat än Sverige! I vår familj åker vi nästan alltid bilsemester i Europa, med alla barn och tält. Så brukar vi hyra en lägenhet på nåt mysigt ställe. I år blir det bilande ned till Kroatien med några nätter i alperna på nedvägen. I Österrike troligtvis, hur jag nu ska klara det, jag som är så förälskad i Schweiz...........ett lyxproblem.........
Min man far runt mycket i Sverige i jobbet och jag har ibland varit med. Dessutom är vi lite galna, så ibland får vi för oss att sticka iväg nånstans på morgonen..................Men visst finns det otroligt mycket vackert att se i vårt land och jag tror man uppskattar det mer om man sett sig om i världen litegrann.


och så till min vårreflektion..................brukar ni kika in hos mig så har ni ju sett mycket blommor, men jag tror inte jag har visat dom här ännu. En bukett smörbollar/ängabollar som jag plockade i går. Några liljekonvalj finns med samt midsommarblomster, som inte riktigt slagit ut ännu.
Det var en vårrapport från Huskvarna, Småland!

Fler torsdagsreflektioner finns det här.

9 kommentarer:

Veronica sa...

Visst är det kul med inpuls resor!!!Det gjorde jag och min man förr innan barnen kom och känner jag oss rätt så blir det nog så i framtiden när barnen vuxit upp =)
Härliga smörbollar du hittat!!!
=)

NinaVästerplana sa...

Hoppas ni får en skön resa o träffar många trevliga människor.
Smötblommor o Midsommarblomster är vackra när de växer ihop.... får försöka plantera in det på nedre gräsvallen.
Ha´t himla gôtt
Nina

Trebarnsmamman sa...

Absolut, Sverigeresor skall inte för ta utlandsresor, men vi skall inte glömma bort vilket fantastiskt land vi lever i. En dröm för mig t.ex. är att åka och semstra ovan polcirkeln med barnen så de får uppleva midnattssolen så som jag själv fick uppleva den som barn.

Smörbollar är en favoritblomma som jag tyvärr bara sett en enda gång i verkligheten!

Henry sa...

En båttur är alltid kul! Här i Helsingborg "turar" vi ofta till Helsingör!
Fin bild på smörbollarna!

Pialotta sa...

Jag gillar Sverige och håller mig gärna här, men visst finns det otroligt många andra fina ställen oxså.. Vi har ett långt land med så mycket möjligheter.. så varför inte plöja lite i sitt eget land.. Vårbollar.. inte sett ännu, men Smörblommor .. ha de gott.. kram

Marie sa...

Låter som en fin semester du har framför dig. Vi har vårat hjärta i Värmland och i 6 veckor är jag där på semester i år. Ka inte tänka mig att fara iväg från Sverige på sommaren då det är så fint här. Nej, vi spar resorna till andra delar av året. Ha det gott.

B i r g i t t a sa...

Håller med dig! Vi gillar också att bila runt och vi var i Kroatien för ett par år sedan. Ett tips Karawankenhoff var ett intressant övernattningsställe - kurhotell.
Vi körde även en avstickare över Knockalmstrasse - mmm så vackert!

Anonym sa...

Visst är det så. Vi uppskattar mycket här hemma men har också gjort som ni. Vi sparade pengar och så åkte vi iväg med bil och tält utomlands. Dom resorna har vi många härliga minnen från!
Det finns så mycket härliga blommor i vår natur nu på våren! En fröjd för ögat!

Emma sa...

Åh semester, var det än är, är ju helt underbart. Ofta är det inte platsen som räknas.