måndag 23 februari 2009

Bilduppdraget - Nr 2. Vintrigt vatten

Veckans Bilduppdrag är vintrigt vatten. Min första tanke var is, men jag hittade lite "riktigt" vintrigt vatten i skogen. En del vatten kämpar på för att inte bli frysta........

Fler bidrag finns det här


**********

Måste bara visa er den här bilden. Jag bor ju vid Vättern, en underbart vacker sjö, men så här såg den ut när jag fotograferade Jätten Vist förra veckan.............inte alls så vacker och inbjudande som vanligt........



Ha en trevlig vecka............

5 kommentarer:

annette sa...

Ja, konstigt nog så finns det vatten som inte frusit, skön bild, men jag vill ha vår nu!!

Ha en bra dag!

annette

anemonen sa...

Fin bild på temat. Då bor du i en vacker trakt.

Husbilen Credo sa...

Spännande med årstider och vatten av olika slag fruset eller ej.
Vätten är en vacker sjö sommartid. Men isande kall att bada i eller?
Må så gott!

Ulrica sa...

Vilken kämpe den lilla pölen är. "Vill inte frysa, vill inte frysa..." :)

SysterLilli sa...

Vad söt den är den lilla pölen. Kul att du hittade vatten som inte var fruset. :)