fredag 30 januari 2009

Är det inte vår ute, så får man fixa vår inne!

Så nu har jag bytt mina svarta bordtabletter mot de limegröna löparna! Blåbärsriset börjat slå ut. Limegrönt är min favoritfärg hela året, men särskilt på våren!
Jag fick en bukett tulpaner, som små karameller står de där och önskar Glad Vår!

Den här gula men röda streck är väl härlig........

..eller den här röda med gul "mitt".


Fredag igen och dags för fredagsmys! Här blir det tacos och senare på kvällen blir det chips och dip. Fast jag tänkte faktiskt dippa grönsaker! Igår tränade jag för första gången efter min influensasläng. Danspasset! Underbart roligt och jag hostade bara lite.......

Idag sträckte jag vaden när jag var och handlade. Herregud, hurdan är man! Jag skulle snabba mig och hämta en majsburk (jag var redan vid kassan), småsprang lite och så "pang".
Jag är väl för gammal.......


Förresten vill ni ha lite inredningsinspiration? Kika in på den här sidan http://www.cultdesign.se/
Jag vill ha allt!!


Trelig helg önskar jag alla som läser min blogg!







10 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Här tuggas det just chips för fullt *fredagsmyser* och vi fick oxå en bukett tulpaner att njuta av i helgen =)
Här blev det däremot inte tacos idag, men det låter allt bra gott!!! Kanske får bli helgmat.

Ha en riktigt bra helg du med!

Bea sa...

Riktigt vårlikt hos dig med ljusa pastellfärger :)Ljuvlig bukett! Ha det gott i helgen! / Bea

Handarbete/Pyssel sa...

Out of topic!
Bara en liten kommentar om frotté...
Nu blev jag påmind om att jag oxå sydde några tvättlappar för 5-6 år sedan, men mest blev det tygblöjor av gammal frotté (snacka om att spara pengar !! :)
Klippte till en blöja i tyg och la frotté i mitten. Gick minst lika bra som köpta tygblöjor! (blöjbyxan däremot fick jag lov att köpa!)

Anonym sa...

Godmorgon o trevlig helg på dig också!
Vilka härliga karameller du bjuder på!!
Och dina övriga godsaker är ju för underbara!
Kramen!
Ragnvi

gittan sa...

Här var det fredagsmys i Malmö Arena. MIF spelade (kanske en av de sista matcherna) hemma mot Huddinge - vilken match. Åtta av juniorerna var inplockade och jösses vad de spelade!!! Riktigt roligt även för mig som är måttligt intresserad.
Att handla är livsfarligt i vår ålder! Storhandlade härom veckan och när jag satte läskbacken på hallgolvet small något på baksidan av låret - ajajajajajajaj!
Vi får kanske överlåta såna sysslor åt den yngre generationen =P
Ha en fortsatt trevlig helg / gittan

Ulrica sa...

Det ser verkligen jättemysigt ut, ljust och ett löfte om att våren snart är här. Fredagsmys - jo vi åt också tacos igår. Undra just hur många familjer i Sverige som gör det på fredagskvällarna ;).

Anonym sa...

Å då har jag hittat dig här! Kul! Underbara tulpaner! Och limegrönt, absolut. Ska nog ta o pulsa upp i skogen (50cm snö) och gräva fram lite blåbärsris. Det var en god ide
Ha det skönt!

SysterLilli sa...

Limegrönt håller hela året om. En färg man blir glad av. Tulpanerna är helt underbara och det låter så frasigt mysigt om dem. Kanske är tulpan min favoritblomma?
Fredagsmys... tja, jag somnade på soffan före nio igår... det är väl en typ av fredagsmys det också. :)
Lördagsmys ska det däremot bli här strax, med kyckling i röd curry.

Gunilla sa...

Ja man måste ju vara förberedd om våren bara dyker upp. :o) Fina vårfärger- men jag får nog vänta ett tag till innan det blir vår tror jag.
Tack för din kommentar hos mig.

Ha en jättetrevlig helg

Gunilla

Veronica sa...

Ja, här blir det inte vår på ett tag!
=)