lördag 24 januari 2015

Trädgårdsfärger: terrakotta

Terrakotta - det var inte lätt - men nu såg jag att Charlotta breddat lite på veckans färg, så då går väl det med mitt lilla bidrag ;) Det fanns en tid när jag bara hade terrakottakrukor i trädgården, men det var innan digitalkamerans tid. Lite blommor lyckades jag hitta som drog åt terrakottanyanser i alla fall.
 
 


Nästa vecka blir det också problem, fast åt motsatt håll - "kära skära" - hjälp vad ska man välja? Det finns hur mycket skärt som helst i mitt blombestånd ;)

Kika in hos Charlotta och se hur andra har löst "terrakotta-problemet"!

6 kommentarer:

Maribel sa...

Gillar din bild, så fina jordnära färger.Är det solhattar? Trevlig helg!

lavendia sa...

Ett helt terracottakollage minsann. Ta alla skära du hittar. Det ska jag göra./ Britt

Millas Trädgård sa...

Du hittade i alla fall några terrakottade färgade blommor. Jag fick fuska och komplettera med prylar...:-)
Vi får kämpa på nästa vecka. Skärt funkar nog bättre hemma hos mig.
Milla

Annika Christensen sa...

Vacker färg på växter tycker jag.
Får tänka till vad jag har för växter i den färgen.
Allt gott
Annika

Charlotta sa...

Rustik - är min första tanke när jag ser dina blommor. Vackra och absolut i den rödbruna som man kan kalla terrakotta.
Tack för ditt bidrag.

Carina sa...

Det var väldigt vackra terrakottatoner i dina fynd. De klär varandra fint i kollaget också.

Ha en fin söndag! Carina