fredag 17 oktober 2014

Tema fredag: en siffra

Tema fredag: den sista för mig på några veckor för jag drar söderut ett tag och huset är fullt med folk (en lastbilschaufför och en arg tant) och vakthundar (ryska KGB-vakthundar!) om någon "skummis" läser detta!
 
En siffra.............nu ska vi se om ni kan gissa på första bilden.....
 
 
 
Har man varit där är det superenkelt....
 
 
 
en ledtråd till........
 
 
 
 
Sista bilden, nu fattar ni säkert om ni inte gjort det innan. Här står en cool tonåring vid Greenwich och Noll-meridianen. Det gäller att se cool ut verkligen, han höll på att bryta ihop av pinsamhet och skratt när han såg hur andra människor "åbäkade" sig på linjen. Gissa om jag fick stränga förmaningar innan jag fotograferades....
 
Fler bilder finns hos Carina
 
Nu säger jag Hasta la vista så länge från Tema fredag och önskar er en härlig helg!

7 kommentarer:

Violen sa...

Smart tolkning! Kunde inte alls komma på lösningen!
Önskar dig en skön vistelse söderut! Ha det riktigt bra!

Anni sa...

Den där mojängen fanns inte i Greenwich när jag var där senast, ändå gissade jag rätt!
Njut för mig också, nu när du far söderut!

Mias Mix sa...

Fyndigt! Ja tonåringar kan verkligen tycka det mesta är pinsamt :) Ha en riktigt skön resa!

lavendia sa...

Jag är förvånad att han ställer upp. Jag hade aldrig gjort det. Men bilden blev bra.

Freja sa...

Hahaha, den linjen stod jag oxå på, när jag var 17, och ansträngde mig som tusan för att se avslappnat cool ut...

Kerstins foto sa...

Perfekt tolkning av temat. Hajade inte riktigt vid första bilden utan trodde att det var en elva du ville tolka. Men sen klarnade det. :)

ulla laiho sa...

Det var intressant att se denna "bild" av noll-meridianen. Cool kille!