fredag 12 september 2014

Blommig fredag: premiär

Härligt med Blommig fredag igen! Premiär - i år var det premiär för den vita solhatten i trädgården...............ojoj, vad jag gillar den! Den har blivit den mest fotograferade blomman i år.....
 
 
 Tyckte om den så mycket att jag köpte två till bör några veckor sedan och två rosa åkte med av bara farten. Den står ju där och lyser i rabatten och drar till sig humlor och fjärilar....


 ...och när jag fick upp den här bilden på datorn så såg jag den lilla söta spindeln också!

Så från den här Premiär-recensenten blir det högsta betyg!
 
Fler premiärer se ni här.

19 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Gillar solhattarna och vita särskilt. Kul med insekterna också.
Ha det så gott i helgen
Anette

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Solhattarna är trevliga, står där och lyser och lockar såväl insekter som våra blickar. Inga vita här. Än...
Allt gott!
/Katarina

Mandelhjärta sa...

Ja, det verkar som det är många som gillar solhatten! ;) Jättefin är den. Det är något särskilt med den första blomningen.
Ha en fin fredag! :)

trädgårdsdrömmar sa...

Solhattarna är verkligen älskade av humlor och fjärilar.
Ha en skön helg.

Villrose sa...

Forstår godt at du svermer rundt denne attraktive blomsten sammen med sommerfugler og bier...

Lotta sa...

Så fin, jag ska verkligen satsa på solhattar till nästa år, man kanske tom. ska plantera dem i höst???
Kram

Mias Trädgård sa...

Ja, det var en riktigt fin premiär-växt! Snygga djurbilder med! Ha en fin helg! :) Mia

Ninnis sa...

Jag är också nyförälskad i dessa underbara blommor....urtjusiga bilder....=)

Kram Ninni

Unknown sa...

Solhatt er en helt super staude!

Meta sa...

Så vackra bilder på dina premiärsolhatta.
Ha en fin dag
kram Meta

Britten sa...

Så fina bilder!
När Famos levde så vägde han 39 kg och det kan ju tyckas lite på en så stor hund. Men så länge hundarna är friska och pigga, så går jag efter det och inte efter vikt. Precis som Du skriver, så får man ju ta hänsyn till olika saker hos hunden. Rollie t.ex. är ju 13 år och 5 mån. och då är det bättre att han inte är för fet. Han har dessutom c-höfter och då skall dom ju inte belastas med att vara tung.
Hade det vart valpar eller unghundar som växer då hade det ju vart skillnad om dom inte åt så bra?
Tack för påhälsningen och önskar Dig och familjen, med prinsessor en fin helg! :)

Tittis Trädgård sa...

Vita Solhattar är så fina. Extra fint blir det när spindeln matchar med sin vita färg:-)

lavendia sa...

Superfin. Jag har sått, så kanske nästa år...

Veronica sa...

Mmm, de är verkligen vackra. Har ett par vit jag med!
Solhattar kan man nog inte ha får många av tror jag :)

Ha det bra!

//Veronica

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Vilka vackra bilder!

Ha det gott och trevlig helg!
Hälsningar Ewa :)

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Tjusigt värre! Vackra premiär bilder och vad lyckat med lilla spindeln och stora humlan :)

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Inte bara du som gillar den ser det ut som!
Fortsatt skön söndag
Birgitta

AnnA sa...

Härligt med blommor som drar till sig liv. Echinaceor har också hamnat bland mina favoritblommor, numera.
Ha det!
AnnA

Högagärde sa...

Det är härligt med solhattar. En av mina favoriter och det har jag många, så många att jag låter tjatig.

Elisabeth