torsdag 6 februari 2014

Mitt lilla mini-woodland

För några år sedan började jag anlägga ett litet woodland på norrsidan av huset.
 
Här kommer lite blandande bilder på det........
 
 
Nu efter några år börjar mattorna bli täta, man får hålla efter vissa sorter lite t.ex myskmadran  (den med vita blommor). Jättefin är den men den tar över allt om man inte rensar lite.

 
En tidig vårbild, med lite julrosor.


Tycker verkligen om de här "mattorna" som bildas när allt vävs ihop.




 
Bild som jag tagit inifrån woodlandet ut mot framsidan av trädgården....

 
...och här är det tvärtom...

 
En rönn och en lönn är stommen i woodlandet. Försöker hålla efter dom lite på höjden, efter det ligger rätt nära huset.

 
Höstbild


 


 
Det var lite bilder från mitt woodland. Nu väntar vi på våren för att se hur mycket mullvaden har grävt och så väntar jag på alla lökväxter.
 

3 kommentarer:

lavendia sa...

Ser verkligen fint ut och fint fotograferat. Vad är det stora bladet, som ser ut som ett kastanjeblad?

Marit sa...

Så flott woodland du har! Jeg ønsker meg mer skygge her, men det er ikke så enkelt å få det til når solen er alle steder ;-)

Ha en fin dag!

lavendia sa...

Den ska jag titta på. Backsippan är inte för i år.