måndag 19 november 2012

En smak av...........

SEMESTER!!

Mums, vilket härligt tema.........en smak av...............man kan lägga många minnen i smaker och dofter.........Jag tycker ju mycket om att resa och halva nöjet är ju vad man äter och dricker!

För några veckor sedan satt jag på en uteservering precis bredvid Medelhavet, solsken och värme. Drack en underbar cappuccino med vispad grädde! 


Vi var också på marknad och det är ett äventyr det med...........mest spännande att se alla "mat-försäljare". Många kryddor och spännande saker såldes det här.  Nu kan jag inte spanska men kryddor är det i hinkarna!



Nu ska jag dricka färdigt mitt morgonkaffe! En smak som inte är så dum den heller :-)

Kika in hos Helene och titta på mer smaker!

Ha det!

11 kommentarer:

Unknown sa...

Flott bidrag:)) Ønsker deg en fin uke:))

Min fotogen sa...

Fina bilder !
Det såg misstänkt likt ut Irish coffe,
men kankse lite för tidigt att ta på
morgonen :)

Annemor sa...

Hm.. Irish Coffee?
Godt så det ut.
Ha en deilig mandag
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2012/11/19/en-smak-av/

Meg sa...

Jeg liker ikke kaffe, men jeg nyter bildene :)

Anneli - A'la Foto sa...

Jag dricker inte alls kaffe men den där kaffedrinken ser magiskt god ut...fast i mina tankar är det en chokladdryck! ;O)

Ha en skön kväll!

Menageriet sa...

Hej och tack för påhälsningen!
Det såg gott ut med cappuccinon. Kryddorna måste ha doftat underbart. Tänk vilka doftminnen vi har egentligen? Fast hundarna är ju snäppet värre än oss, förstås. Hur mår prinsessan och hovdamen? Hoppas att allt är bra?
Här är lika stökigt som vanligt med 3! Hi Hi!
Ha det gott och kram! ♥

Suss o Kai sa...

Så härligt :) Kram Suss

Knatten sa...

Det godaste som finns är morgonens första kopp kaffe. Och nog är doften underbar./Knatten

christine sa...

Supert bidrag til denne ukas mandagstema.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Hva er vel liv og reise uten smak og duft, det gir faktisk sterke minner... Ha en fin kveld ;:OD)

Huldra sa...

Mmm.. Her ble det jo en reise i sanser, med både smaken av den varme drikken, lukten av krydder, varmen på kroppen, og den gode lyden av syngende fugler. :)

God tirsdag fra Huldrelevenet :)